logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۶۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کمبود اعتبارات موجب شد؛

13 سال انتظار برای اتمام پروژه راهی زنجان – بیجار

13-سال-انتظار-برای-اتمام-پروژه-راهی-زنجان-–-بیجار
محور زنجان - بیجار به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین محورهای مواصلاتی استان زنجان است که اتمام آن پس از گذشت 13 سال به اتمام نرسیده است.

به گزارش موج رسا; محور زنجان – بیجار به عنوان یکی از راه‌های پر خطر استان زنجان محسوب می‌شود که همواره شاهد حادثه و تصادف در آن هستیم، بهسازی این محور از چند سال گذشته آغاز شده و قرار است با چهار بانده شدن میزان تصادفات این محور کاهش یابد اما هنوز به دلیل کمبود اعتبارات این امر محقق نشده است و تنها در بخش‌هایی از این پروژه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

این محور به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین محورهای مواصلاتی استان زنجان است که بهره‌برداری از آن ضمن تسهیل تردد، موجب  کاهش سوانح و افزایش ایمنی در محور می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: محور زنجان – بیجار سه قطعه وجود دارد که قطعه اول از سمت زنجان به طرف پلیس راه زنجان – بیجار احداث و در حال بهره‌برداری است.

اصغر اسماعیلی افزود: قطعه دوم از کیلومتر 8.5 تا 29.5 توسط شرکت پایداران سازان افشار به طول 21.5 کیلومتر در حال احداث است و حدود 11 کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعه "دو B " به طول شش کیلومتر به سمت شهر زرین آباد سال گذشته آسفالت شده در حال بهره‌برداری است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: مسیر از زنجان تا زرین آباد به صورت چهار خطه بوده و به عنوان بزرگراه محسوب می‌شود به طول 35 کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی ادامه داد: این پروژه نیز جزو شش پروژه‌ای است که از محل اعتبارات ملی اعتبارات آن تامین می‌شود.

فرماندار ایجرود نیز از پیگیری‌های این شهرستان برای اتمام پروژه راهی زنجان – بیجار خبرداد و گفت: در حال حاضر این پروژه دارای پیشرفت 80 درصدی است.

فتحی می‌گوید: برای اجرای این پروژه تا کنون 900 میلیارد ریال هزینه شده است و اتمام آن نیازمند  120 میلیارد ریال است.

عملیات چهاربانده کردن محور زنجان – بیجار از سال 86 آغاز شده است و طی یک سال گذشته این پروژه فعال تر شده است.

این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های تاثیرگذار در کاهش ترافیک رفع حوادث در این منطقه است که جزو مطالبات مردمی بوده و نقش موثری در توسعه شهرستان ایجرود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز شهریور سال گذشته در سفر به استان زنجان بزرگراه زنجان – بیجار را مهمترین مسیر ارتباطی بین زنجان و کردستان عنوان کرد و قول مساعد برای بهره‌برداری آن داد اما با گذشت یک سال هنوز این قول معاون وزیر عملیاتی نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر