logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۶۶۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

اجباری شدن استفاده از ماسک در معابر عمومی از فردا در زنجان/ اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند

اجباری-شدن-استفاده-از-ماسک-در-معابر-عمومی-از-فردا-در-زنجان-اصنافی-که-پروتکل‌های-بهداشتی-را-رعایت-نکنند،-تعطیل-می‌شوند
فرماندار زنجان گفت: با توجه به رسیدن زنجان به وضعیت هشدار در زمینه انتشار ویروس کرونا، استفاده از ماسک در معابر عمومی از فردا در زنجان اجباری می‌شود.

 رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت زنجان در زمینه انتشار ویروس کرونا، به وضعیت هشدار رسیده است و بر اساس تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک از فردا، 15 تیرماه در زنجان اجباری می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک از هفته گذشته در گام نخست توسط پرسنل ادارات اجباری شده است، افزود:  در مرحله دوم مراجعان به ادارات نیز ملزم به استفاده از ماسک شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرایط استان از مرز هشدار گذشته است و شهر زنجان نیز دارای وضعیت قرمز در زمینه انتشار ویروس کرونا است و به همین دلیل تاکید شده است تا از برگزاری مراسم‌های تجمعی جلوگیری شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه با برگزار کنندگان مراسم‌های تجمعی از جمله عروسی و عزا و دورهمی در زنجان برخورد می‌شود، افزود: اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تعطیل می‌شوند.

عسگری با اشاره به اینکه برخی از برگزار کنندگان مراسم‌های تجمعی به دادسرا معرفی شده‌اند، افزود: همه مجموعه‌های مجاز باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از اولویت شهرستان بوده و اگر اصناف و مجموعه‌های صنفی مجاز، پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونای استان را رعایت کنند، شرایط بهتر می‌شود.

این مسئول دلیل افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 را در زنجان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بی‌توجهی مردم و حضور در محافل، مراسم‌ها،عروسی، دید و بازدید و میهمانی عنوان کرد و گفت: در این حوزه میزان کنترل‌ها افزایش یافته و برخوردهای لازم انجام می‌شود.

 فرماندار زنجان از افزایش محدودیت‌ها در برخی صنوف درصورت ایجاد شرایط جدید خبرداد و گفت: با بررسی شرایط، قبل از حاد شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا، محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود.

عسگری بیان داشت: مجموعه تحلیل‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و بررسی شهرستانی نشان می‌دهد که اگر ضوابط و پروتکل‌های ابلاغی به درستی رعایت شود، شرایط سخت‌تر نمی‌شود.

وی برضرورت همکاری همه مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا تاکید کرد و افزود: با مدیریت شرایط و رعایت مردم، وضعیت جدیدی را تجربه نخواهیم کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر