logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۶۵۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

۲۵۰ هزار سفیر سلامت در استان زنجان به کار گیری می شوند

۲۵۰-هزار-سفیر-سلامت-در-استان-زنجان-به-کار-گیری-می-شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از به کار گیری سفیر سلامت در هر خانواده خبر دادو گفت: ۲۵۰ هزار سفیر سلامت در استان به کار گیری می شود و برای هر ۲۰ سفیر یک رابط سلامت خواهیم داشت.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در محل استانداری زنجان، از به کار گیری سفیر سلامت در هر خانواده خبر دادو گفت: ۲۵۰ هزار سفیر سلامت در استان به کار گیری می شود و برای هر ۲۰ سفیر یک رابط سلامت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  از ظرفیت دانشجویان هم درخانواده ها استفاده خواهد شد و کانون های سلامت محله محور هم فعال می شود، افزود: بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ابتدای شیوع کرونا تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، حدود ۳۰۰ نفر بود؛ اما اکنون این تعداد چند برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: در یک هفته گذشته روند صعودی با شیب تند بیماری کرونا در استان زنجان را داشتیم و آمار بستری ها در این هفت روز بیش از ۷۶ بیمار بوده است و اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تعداد بستری ها افزایش یافته و به هزار و ۲۰ تخت در آینده نیاز خواهیم داشت.

قزلباش با بیان اینکه در این هفت روز بیش از ۵۶۰ نفر در مراکز درمانی استان زنجان بستری شدندکه تعداد بیماران بشتری دو برابر شده است، گفت: ما در استان تعداد بستری ها را مدیریت کردیم و از ظرفیت بیمارستانهای غیر دولتی هم استفاده می شود.

وی افزود: از لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان، شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و ماهنشان در وضعیت قرمز و شهرستان خدابنده در وضعیت نارنجی دارد. قابل ذکر است امکان تغییر وضعیت شهرستان‌های نارنجی به قرمز وجود دارد، زیرا وضعیت بیماران بستری هر روز تغییر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: طی شامگاه دیروز ۳۰ بیمار به بیمارستان بهمن و ۳۰ بیمار هم به ارتش فرستاده شد ولی متاسفانه بیمارستان ارتش دستگاه اکسیژه ساز ندارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر