logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۶۵۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

صادرکنندگان موظف به برگرداندن ارز حاصل از صادرات خود تا پایان تیرماه شدند

صادرکنندگان-موظف-به-برگرداندن-ارز-حاصل-از-صادرات-خود-تا-پایان-تیرماه-شدند
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان با اشاره به الزام دولت در خصوص بازرگرداندن ارز حاصل از صادرات گفت: صادرکننده موظف به برگرداندن ارز حاصل از صادرات خود تا پایان تیرماه شدند.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تعیین زمان در خصوص برگرداندن ارز به داخل کشور توسط دولت اظهار کرد: دولت برای بازگرداندن ارز دولتی به صادرکنندگان تا پایان تیرماه زمان تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: فرصت تعهد ارز برای صادرکنندگان حداکثر تا پایان تیرماه در نظر گرفته شده و تا این مدت باید صادرکنندگان به تعهدات ارزی خودشان عمل کنند.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان ابراز کرد: دستورالعمل نیز براین اساس است که صادرکنندگان باید 50 درصد ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند و 30 درصد از آن را برای واردات کالاهای خودشان در نظر بگیرند و 20 درصد از ارز را در سامانه سنا به فروش برسانند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل واردات مواد اولیه به صورت موقت عنوان کرد: مشکل واردات موقت همچنان پابرجاست و برخی از واردکنندگان به صورت موقت کالایی را وارد می‌کنند و بعد از انجام عملیات فرآوری آن را برمی‌گردانند که بخشنامه الزام برای برگرداندن ارزی که تبادل اتفاق نیفتاده مشکل ساز شده و این مشکل بسیاری از واردکنندگان زنجانی را درگیر خود کرده است.

وی ببا بیان اینکه به خاطر این موضوع صادرکنندگان هم در بخش مالیاتی خود دچار مشکل هستند و خاطر نشان کرد: درخواست جامعه صادرکننده به ویژه افرادی که ورود موقت انجام دادند این است که این دستور هر چه زودتر بررسی شده و از بلاتکلیفی خارج شوند.

رنگرونا در مورد وضعیت صادرات استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر صادرات از استان زنجان به خارج از کشور بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و اگر برخی از موانع دست و پا گیر داخلی نباشد روند صادرات به روند عادی خود ادامه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مرز همه کشورهای مقصد صادراتی استان زنجان باز است و پیش‌بینی ما برای آینده افزایش سرعت صادرات بوده که روز به روز شاهد این اتفاق هستیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر