logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۶۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اقتصادی استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

قیمت مرغ در زنجان 15 هزار و 750 تومان تعیین شد/ نظارت‌ها افزایش می‌یابد

قیمت-مرغ-در-زنجان-15-هزار-و-750-تومان-تعیین-شد-نظارت‌ها-افزایش-می‌یابد
معاون اقتصادی استاندار زنجان از تشکیل جلسه اصظراری برای حل مشکل نهاده‌ها و تعیین قیمت مرغ در زنجان خبرداد و گفت: در این جلسه قیمت مرغ در زنجان 15 هزار و 750 تعیین شد.

فرامرز نیک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قیمت مصوب مرغ در استان زنجان اظهار کرد: در مورد قیمت مرغ جمعه 6 تیرماه جلسه‌ اضطراری تشکیل شد و قیمت مرغ براساس مصوب تنظیم بازار کشوری 15 هزار تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: تامین نهاده‌های مرغداری‌ها با ارز 4 هزار و 200 تومان حداکثر 30 درصد است و مرغداری‌ها مجبورند 70 درصد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه تنظیم بازار کشور به میزان 30 درصد نهاده توزیع شده قیمت مرغ را 15 هزار تومان تعیین کرده است افزود: در جلسه اضطراری که در استان زنجان در این خصوص تشکیل شد آنلالیز قیمت‌ها توسط کشتارگاه و مرغداران انجام شد که قیمت نهایی به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: قیمت مرغ در زنجان 15 هزار و 750 تومان تعیین شده و قرار است مرغ با این قیمت در بازار عرضه شود.

نیک‌سرشت با اشاره به اینکه تثبیت قیمت نیاز به نظارت از مرحله تولید تا عرضه آن در بازار دارد بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی مکلف شده در مرحله تولید و تامین نهاده تا مرحله تحویل مرغ به کشتارگاه نظارت داشته باشد و بعد از آن نیز سازمان صمت مکلف شده به تمامی مراحل تا رسیدن مرغ به دست مصرف کننده نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آینده صنعت مرغ کشور منوط به تامین نهاده‌ توسط دولت با تخصیص ارز است عنوان کرد: اگر این موضوع اتفاق افتاد همین فرآیند را ادامه خواهیم داد و امیدواریم در دوره بعدی جوجه‌ریزی بیشتری را داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 8 میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است افزود: امیدواریم در دوره بعدی این میزان به 120 میلیون قطعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان با بیان اینکه در گذشته میزان جوجه‌ریزی تا بیش از 2 میلیون قطعه نیز رسیده بود افزود: از زمانی که موضوع نهاده مطرح شده به حدود 1.5 میلیون قطعه کاهش یافته و امیدواریم که در مرحله بعدی به دو میلیون قطعه برسد.

نیک‌سرشت با تاکید براینکه امیدواریم با افزایش تولید شاهد کاهش قیمت در استان باشیم بیان کرد: در خصوص ادامه فرآیند نهاده به قیمت دولتی و یارانه‌ای بستگی به تصمیم دولت و تخصیص منابع ارزی دارد.

وی با بیان اینکه برای تامین ارز نهاده‌ها دولت بنا به دلایلی با مشکلاتی مواجه شده است و دولت تمام سعی خود را دارد تا ارز مورد نیاز را تامین کند افزود: یکی از راه‌های تامین این منابع الزام صادرکنندگان است تا ارز دولتی را برگردانند و برای این اقدام صادرکنندگان تا آخر تیرماه زمان تعیین شده است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نمایندگان استان زنجان نیز کاملا در جریان این موضوع هستند و دولت نیز تمام تلاش خود را بکار بسته تا این مشکل را برطرف کند گفت: امیدواریم که بتوانیم با کمک همدیگر این بحران را پشت سربگذاریم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر