logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۶۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان:

ورود دلالان به بازار نهاده‌های دامی موجب افزایش قیمت‌ها شده است

ورود-دلالان-به-بازار-نهاده‌های-دامی-موجب-افزایش-قیمت‌ها-شده-است
مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به مشکل کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت آن در بازار آزاد گفت: دلالان موجب افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار شده اند.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال گذشته کاهش واردات نهاده‌ها و مشکلات تامین آن باعث اختلال در بازار و قیمت‌های نهاده‌های دامی شد اظهار کرد: این مشکل همچنان تداوم دارد.

وی تصریح کرد: با ورود دلالان به این حوزه کمبود نهاده در بازار ایجاد شده و شاهد افزایش قیمت آن در بازار آزاد هستیم و متاسفانه این موضوع تا به امروز ادامه دارد.

مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: کمبود نهاده و عدم عرضه آن توسط وارد کنندگان اصلی با نرخ مصوب باعث شد قیمت‌های حبابی و حاشیه‌ای در بازار ایجاد شود و تولید کننده در تامین نهاده دچار مشکل جدی شود.

وی ابراز کرد: مسئولیت تامین نهاده و پیگیری برای تخصیص ارز همچنین  هماهنگی و نظارت بر فعالیت وارد کنندگان برعهده وزارت صنعت ، معدن وتجارت  است.

جعفری خاطر نشان کرد: وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات لازم جهت توزیع نهاده دامی که از طریق مبادی رسمی گمرک ترخیص و آمار آن به جهاد کشاورزی اعلام میشود را انجام و پیگیری میکند تا بدست  تولید کننده واقعی برسد.

وی ادامه داد: میزان نهاده‌های ترخیص و اعلام شده برای توزیع بسیار کمتر از واقعی استان است که این امر موجب افزایش قیمت نهاده در بازار شده است.

مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: طبیعی است وقتی که تولیدکننده نتواند میزان نهاده مورد نیاز خود را تامین کند به منظور پیگیری از تلفات و زیان بیشتر تولید خود را مدیریت میکند.

وی بیان کرد: قیمت مرغ در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و تعیین قیمت آن نیز با کارگروه تنظیم بازار کشور و تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها با سازمان صمت است.

جعفری خاطر نشان کرد: براساس مصوبات تنطیم بازار کشور مقرر شده عرضه مرغ منجمد با محوریت شرکت امور دام و سازمان صمت آغاز شود تا با افزایش عرضه قیمت مرغ در بازار کنترل شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیری که کارگروه تنظیم بازار کشور اتخاذ کرده به ویژه افزایش دادن عرضه مرغ ، در زنجان شاهد حل مشکلات باشیم عنوان کرد: امیدواریم با این اقدام جلو قیمت کاذب گرفته شده و قیمت‌ها منطقی‌تر باشد.

مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از شهریور سال 1398 مسئولیت تنظیم بازار اقلام اساسی از جمله مرغ و تامین نهاده‌ها برعهده وزارت صمت است ابراز کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در تامین نهاده با مشکل مواجه هستیم و نیاز استان تامین نمی‌شود و موضوعی که هم اکنون برای ما نیز جای سوال دارد این است که چرا نهاده با نرخ مصوب کم است ولی در بازار آزاد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل نیازمند ورود جدی بازرسان سازمان صمت به این موضوع هستیم خاطر نشان کرد: باید وزارت و سازمان صمت به بحث مدیریت تامین  نهاده و هم نظارت بر فعالیت وارد کننده و حذف واسطه‌ها ورود جدی‌تری  داشته باشد تا روند تامین نهاده به سامان برسد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر