logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۶۵۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خبرداد

با موج جدیدی از شیوع کرونا مواجه هستیم/ ۵۲ نقطه زنجان نیازمند گندزدائی است

با-موج-جدیدی-از-شیوع-کرونا-مواجه-هستیم-۵۲-نقطه-زنجان-نیازمند-گندزدائی-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: آماده باش قرمز در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام شده و از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با بیماری کرونا استفاده می‌شود.

به گزارش موج رسا;  پرویز قزلباش امروز در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا، در محل استانداری زنجان، اظهارداشت: در حال حاضر با  روند افزایشی بیماران کرونایی در استان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه میزان بیماریابی سرپایی افزایش قابل توجهی در روزهای آتی داشته و با موج جدیدی از بیماران بستری مواجه هستیم، افزود: در ۱۰ روز گذشته میزان بیماریابی از ۴۰۰ نفر به یک هزار نفر رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از این افزایش‌ها شامل بیماران آلوده در اجتماع که به ۳۵ درصد افزایش یافته است، می‌شود، افزود: هر بیماری که در استان اضافه می‌شود، میزان بستری‌ها هم افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر میزان افزایش بیماران با این روند پیش رود، نیازمند تخت‌های بیمارستانی بیشتری هستیم اگرچه با حمایت‌های استاندار  زنجان۶۰ تخت آی سی یو در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.

قزلباش با بیان اینکه امروز نیز  ۱۰ تخت آی سی یو در زنجان راه‌اندازی می‌شود، افزود: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی با روند افزایشی مواجه بوده و  آماده باش قرمز اعلام شده است که  از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بیماران در بخش سرپایی کنترل نشوند، بیمارستان درگیر می‌شود، افزود: ۱۲ مرکز در استان بیماریابی کرده و روزانه تا ۲۵۰ ویزیت انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر با موج جدیدی از شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم که برای عبور از این شرایط نیازمند همدلی و همبستگی هستیم تا آسیب کمتری به مردم وارد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت اعمال محدودیت‌ها در ورودی و خروجی شهرها و کاهش ساعات کارکنان تاکید کرد و افزود: اعمال محدودیت در ناوگان شهری، دور کاری کارمندان و  اعمال پروتکل‌ها برای عبور از این شرایط ضروری است.

قزلباش گفت: الزام استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم در مساجد و آرامستان‌ها و جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در باغ‌ها و منازل برای کنترل بیماری ضروری است.

وی برضرورت گند زدایی ۵۲ نقطه استان تاکید کرد و افزود: در بحث بازگشایی تالاهار و مراسم‌های عروسی و عزا باید بازنگری جدی انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر