logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۶۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان خبرداد

کشف بیش از 449 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان

کشف-بیش-از-449-کیلوگرم-انواع-مواد-مخدر-در-استان-زنجان
رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان از کشف بیش از 449 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان و گفت: در سالجاری 600 مرحله طرح مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان اجرا شده است.

محسن حسین‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در دو حوزه فرهنگی ‌و‌ پیشگیری و مقابله فعالیت خود را به صورت جدی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر در سه ماهه نخست سال گذشته بیش از یک هزار و 300 عملیات دستگیری و کشفیات مواد مخدر را انجام داده است بیان کرد: در این عملیات پلیس مواد مخدر استان زنجان موفق به کشف بیش از 449 کیلوگرم انواع مواد مخدر شده است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان با تاکید براینکه در این عملیاتها بیش از 870 نفر دستگیر شدند عنوان کرد: دستگیر شدگان شامل قاچاقچی، خرده فروش و توزیع کنندگان بودند.

وی با بیان اینکه از این افراد 130 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت توقیف و تحویل پارکینگ شده است بیان کرد: میزان کشفیات مواد مخدر کشف شده نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته که این افزایش ناشی از افزایش تعداد عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است.

اجرای 600 مرحله طرح مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان

حسین‌خانلو با تاکید براینکه براساس بررسی‌ اولیه مجموع عملیات‌ها در سه ماه نخست امسال به نتیجه می‌رسیم به طور متوسط روزانه بیش از 14 عملیات مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان انجام شده است بیان کرد: بیش از 600 مرحله طرح در قالب طرح‌های پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی و همچنین کنترل محورهای استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌ها نیز شاهد افزایش بیش از 3 درصدی هستیم بیان کرد: مهمترین موردی که قابل توجه بوده این است که به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرای عملیات‌ها کمی با مختل مواجه شد ولی با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های همسو توانستیم عملیات جمع آوری معتادان متجاهر را در سه مرحله  در سطح استان اجرا کنیم.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان عنوان کرد: در این طرح مکانی توسط ورزش و جوانان استان زنجان تامین شد و معتادان متجاهر جمع آوری شده به مکان مورد نظر انتقال داده شدند و بعد از آن توسط دانشگاه علوم پزشکی از همه افراد جمع آوری شده آزمایش کووید 19 گرفته شد.

وی با تاکید براینکه معتادان در محل مورد نظر 14 روز قرنطینه شدند عنوان کرد: در صورت مثبت شدن آزمایش جهت گذراندن درمان هر یک از افراد به بیمارستان منتقل می‌شدند.

حسین‌خانلو با تاکید براینکه این طرح تا به امروز در سه مرحله انجام شده است عنوان کرد: در هر مرحله اول و دوم 80 نفر جمع آوری شدند و مرحله سوم نیز که روز گذشته اجرا شد، 80 نفر جمع آوری شدند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که در مرحله سوم جمع آوری شدند بعد از 14 روز به مراکز کمپ ترک اعتیاد منتقل می‌شوند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اقدامات مقابله‌ای در حوزه فرهنگی و پیشگیری نیز فعالیت دارد عنوان کرد: ساخت انیمشین و کلیپ آموزشی برای خانواده‌ها و نمایش آن از طریق اپلیکیشن آموزش همگانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بنرهای هشداری برای آگاهی خانواده‌ها نیز در سطح شهر زنجان توزیع و نصب شده است بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس‌های آموزشی تعطیل شده و آموزش‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

حسین‌خانلو از راه اندازی مرکز مشاوره‌ای تخصصی پیشگیری از اعتیاد در زنجان خبرداد و عنوان کرد: در این مرکز مشاوره‌های تخصصی آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر به افرادی که مراجعه می‌کنند ارائه شده و برای خانواده‌هایی که فرد معتاد دارد نیز اقدامات مددکاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه 128 به صورت شبانه روزی فعال بوده و آماده پاسخگو به شهروندان است تاکید کرد: مردم می‌توانند گزارش‌های خود را به این سامانه اعلام کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان عنوان کرد: آدرس دفتر مشاوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد استان زنجان نیز در ضلع جنوبی ستاد فرماندهی خیابان راهداران ساختمان امام رضا(ع) طبقه زیرزمین است و همچنین مردم می‌توانند با شماره 21821143  مرکز تخصصی تماس گرفته و مشاوره بگیرند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر