logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۶۴۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

وقتی کوتاهی مسئولان روستاییان را مجبور به تخلف می‌کند/سُنقر نشانه بی‌خیالی یا بی‌کفایتی؟+تصاویر

وقتی-کوتاهی-مسئولان-روستاییان-را-مجبور-به-تخلف-می‌کند-سُنقر-نشانه-بی‌خیالی-یا-بی‌کفایتی؟+تصاویر
کوتاهی مسئولان در اتمام عملیات گاز رسانی به یکی از روستاهای زنجان باعث شده تا اهالی دست به کارهایی بزنند که جانشان را به خطر انداخته است.

به گزارش موج رسا; روستای سُنقر در دهستان بوغداکندی و در بخش مرکزی استان زنجان  قرار دارد که هم اکنون 35 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و به گفته شورای این روستا برخی از خانه ها خالی از سکنه بوده و صاحبان‌شان به شهرها مهاجرت کرده‌اند.

عملیات گاز رسانی به این روستا در اواخر سال 98 به پایان رسیده اما اهالی این روستا به علت کوتاهی های برخی مسئولان زمستان سردی را بدون گاز پشت سر گذاشته اند و هنوز هم علمک‌ها بدون ریگلاتور به حال خود رها شده است.

برای اطلاع از مشکل روستاییان در منطقه حضور پیدا کردیم، بعد از عبور از جاده خاکی به طول پنج کیلومتر انشعاباتی خطرناکی را دیدیم  که اهالی در زمستان برای فرار از سوز سرما و ناامیدی از مسئولان مربوطه در اتمام عملیات گازرسانی اقدام به انجام آن کرده بودند. اهالی به خاطر نداشتن سوخت با شیلنگ و لوله از علمک های رها شده بدون ریگلاتور، گاز را به داخل خانه ها به صورت غیر مجاز کشیده و از ان استفاده می‌کردند.

وقتی علت را از برخی از اهالی جویا شدیم که چرا  دست به چنین کار خطرناکی زدند، با نگاهی معنی دار این طور بیان شد که از اول زمستان سال 98 سوخت رسانی به این روستا به شدت مانند سالهای قبل نبود و آنها مجبور شدند که زمستان سرد را با استفاده از انشعابات غیر مجاز پشت سر بگذارند.

*انشعابات انجام شده در این روستا غیر مجاز و غیر قانونی است

کاوه حقیقی بخشدار بخش مرکزی گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به انشعابات غیر مجاز گاز روستای سنقُر اشاره کرد وعنوان داشت: انشعابات انجام شده در این روستا غیرمجاز و غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه هنوز گزارشی از طرف شورای روستا و دهیاری در مورد انشعابات غیر مجاز گاز به بخشداری ارسال نشده است، تصریح کرد: این موضوع در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرد و اکیپ شرکت گاز برای جمع آوری انشعابات غیر مجاز به روستا اعزام می شود.

*با مقصرین برخورد های لازم انجام می شود

بخشدار بخش مرکزی با اشاره به اینکه این کار روستائیان در راستای انشعابات غیر مجاز گاز بسیار خطرناک است، گفت: باید برای دریافت گاز مجاز روال اداری طی شود تا تزریق گاز انجام گردد.

حقیقی با بیان اینکه گزارش تخلف باید از طریق دهیاری و شورای روستای به  بخشداری ارسال شود، خاطرنشان کرد: در صورت محرز بودن کوتاهی از طرف دهیار و شورا برخورد های لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت انشعابات و علمک به عهده شرکت گاز است و با افرادی که علمک های گاز را دستکاری می کنند باید برخورد های لازم انجام گردد، تصریح کرد:اگر در این راستا دهیار و شورا گزارش تخلف را به بخشداری ارسال نکنند عملا تخلف کرده اند و برخورد های لازم با این تخلفات را انجام خواهم داد.

بخشدار بخش مرکزی  با بیان اینکه شورا و دهیار موظف است از تجهیزات آب، برق و گاز داخل روستا حفاظت کند، یادآور شد: هرگونه تخلف و انشعابات خطرساز روستایی باید گزارش شود که در این زمینه برخورد های لازم انجام می شود.

*هیچ تعارفی با هیچ احدی ندارم

حقیقی در پایان با اشاره به اینکه بررسی های لازم انجام و گزارش نهایی به  فرمانداری ارسال می شود، افزود: در این موضوع هیچ تعارفی با هیچ احدی نداریم چرا که این موضوع خیلی خطرناک و تخلف آشکار است.

جمله ای که می‌توان به بخشدار محترم گفت این است که برخورد شما دردی را دوا نخواهد کرد، ای کاش در سوز سرمای زمستان سری به این روستا می‌زدید نه اینکه بعد از سه ماه از بهار سال 99 تازه بفهمید در سنقر چه خبر است.

*نامه معرفی روستا از شرکت گاز به نظام مهندسی ارسال نشده است

حبشی کارشناس واحد گاز نظام مهندسی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه نامه معرفی روستا از شرکت گاز به نظام مهندسی ارسال نشده است، گفت: شورا و دهیار باید نامه آمادگی روستا را به شرکت گاز ارسال کنند و شرکت گاز روستا را به نظام مهندسی معرفی کند.

وی با بیان اینکه شرکت گاز باید اجازه لوله کشی به روستا را به نظام مهندسی اعلام کند، افزود: علمک توسط شرکت گاز نصب می شود و بعد از آن شرکت گاز نامه ای در راستای گاز کشی به نظام مهندسی ارائه می دهد که فعلا چنین نامه ای به دست نظام مهندسی نرسیده است.

*هیچ کسی مسئولیت گاز کشی را به عهده نمی گیرد

 مهدی رستمی شورای روستای سنقُر در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه هیچ کسی مسئولیت گاز کشی را به عهده نمی گیرد و عده ای با انشعاب غیر مجاز و خطرناک گاز را به داخل خانه های خود کشیده اند، تصریح کرد: ما از اواخر پاییر98 این مشکل را داریم.

وی با اشاره به اینکه از زمستان سال 98 مشکل سوخت داشته ایم، خاطرنشان کرد: از زمستان سال گذشته چون در روستا نفت وجود نداشت این انشعابات غیر مجاز را انجام داده اند.

*نظام مهندسی باید تایید کند

نادر رابطی مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز از سالهای گذشته وجود داشته است، عنوان داشت:  کنتور خوانها و مردم  این موارد را  گزارش می دهند و انشعابات غیر مجاز جمع آوری می شود.

وی به مشکل اهالی روستا در مورد گازکشی نهایی اشاره کرد و گفت: باید درخواست اشتراک بدهند تا نسبت به گازکشی مجاز اقدامات لازم انجام شود.

بعد از اظهارات مسئولان مشخص شد که هر یک تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند و یا برای فرار از پاسخگویی حاضر نیستند به عدم انجام وظایف خود اعتراف کنند.

منبع: عصر زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر