logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۶۴۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

قوه قضائیه ورود جدی به مسئله مبارزه با فساد داشته است/ نبود شفافیت به افزایش فساد کمک می‌کند

قوه-قضائیه-ورود-جدی-به-مسئله-مبارزه-با-فساد-داشته-است-نبود-شفافیت-به-افزایش-فساد-کمک-می‌کند
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه ورود جدی به مسئله مبارزه با فساد داشته است و باید چنین اقداماتی برای ریشه کنی فساد ادامه یابد.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به لزوم پیشگیری از وقوع فساد اظهار داشت: مقررات و قوانین موجود کشور به حدی کافی شفاف نیست و سامانه الکترونیک و شبکه‌های داده کامل نبوده و امکان انجام فساد وجود دارد.

وی گفت: بسترهایی از جمله شفاف نبودن عملکردها و تضاد اطلاعات موجب می‌شود تا امکان فساد در جامعه به وجود آید که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال اگر 10 میلیون تومان به حساب من واریز شد باید حاکمیت بداند که از کجا آمده و آیا مالیات آن داده شده است یا نه، که متاسفانه در این زمینه مکانیزمی وجود ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود مکانیزم‌های لازم کنترلی، به هر دلیلی پولی مبلغی به حساب کسی واریز شود،کسی کاری ندارد که از کجا آمده و آیا مالیات آن داده شده است یا نه.

طاهری با بیان اینکه دارایی‌ها و ثروت در جامعه برای حاکمیت شفاف نبوده و عملکرد حاکمیت نیز برای مردم شفاف سازی نشده است، افزود: این عدم شفاف سازی‌ها موجب شده تا زمینه فساد بیشتر فراهم شود.

وی گفت: دولت بر اساس اصل 49 قانون اساسی وظیفه دارد در زمینه مبارزه با فساد، پیشگیری و شفافیت عملکرد مسئولان به وظایف خود عمل کند و اگر به هر دلیلی میزان ورودی پرونده‌های قوه قضائیه افزایش یابد این موضوع ناشی از کم کاری دولت است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر عدالتخواهان پرونده‌ها و افرادی را در زمینه فساد معرفی می‌کنند این موضوع نشات گرفته از کم کاری دولت است.

طاهری خاطرنشان کرد: دولت با ابزارهایی از جمله کمیته تخلفات اداری که خودش یک دادگاه است، حراست و وزارت اطلاعات می‌توانند از فساد جلوگیری کنند و اگر این پیشگیری انجام نشد، باید قوه قضائیه با عدالت به این موضوع وارد شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با فساد در زمینه بسترهای سخت افزاری و نرم افزای مشکلاتی وجود دارد، افزود: عملکرد قوه قضائیه در چند سال گذشته بهتر شده است اما جای کار بسیاری دارد.

 عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: قوه قضائیه در دوره جدید ورود جدی به مسئله مبارزه با فساد داشته است و باید چنین اقداماتی برای ریشه کنی فساد ادامه یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر