logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۶۴۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرامور باغبانی استان زنجان خبرداد

کاهش 40 درصدی تولید زیتون در استان زنجان

کاهش-40-درصدی-تولید-زیتون-در-استان-زنجان
مدیرامور باغبانی استان زنجان با اشاره به اینکه باغات زیتون امسال در استان زنجان دچار خسارت شدیدی شد گفت: میزان تولید زیتون در استان زنجان امسال 40 درصد کاهش یافت.

مظفر یوسفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه امسال باغات زیتون در اثر سرمازدگی خسارت شدیدی دیدند اظهار کرد: در اثر این خسارت امسال با کاهش تولید زیتون در استان مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان تولید زیتون 40 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: در شرایط عادی میزان تولید استان زنجان 50 هزار تن است که امسال براساس برآوردهاس انجام شده میزان تولید زیتون به 36 هزار تن کاهش می‌یابد.

مدیرامور باغبانی استان زنجان با بیان اینکه در خصوص بیمه و پرداخت خسارت‌ها نیز اقدامات لازم انجام می‌شود عنوان کرد: باغاتی زیتونی که در استان زنجان تحت پوشش بیمه هستند جهت پرداخت خسارت احصا می‌شود تا خسارت بیمه آنها پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال باغات استان زنجان در وضعیت خوبی قرار دارند افزود: امسال میزان سرمازدگی در باغات استان زنجان پایین‌تر از سال گذشته است.

یوسفی‌پور بیان کرد: بخش کوچکی از باغات بادام و گردو در استان زنجان دچار سرمازدگی شدند و در مجموع باغات زنجان امسال وضعیت خوبی دارند.

یوسفی پور با اشاره به اینکه تولید محصولات باغی امسال در استان بالاتر اسز سال گذشته خواهد بود ابراز کرد: میزان تولید محصولات باغی امسال در استان زنجان 470 هزار تن است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر