logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۶۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان خبرداد

افزایش ۴۰ درصدی قیمت مواد اولیه صنایع دستی/ کرونا فصل فروش طلایی صنایع دستی را مختل کرد

افزایش-۴۰-درصدی-قیمت-مواد-اولیه-صنایع-دستی-کرونا-فصل-فروش-طلایی-صنایع-دستی-را-مختل-کرد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در حال حاضر مواد اولیه با افزایش ۴۰ درصدی به دست صنعتگران می‌رسد که این امر مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورده است.

الناز خدایی فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا موجب شد فصل طلایی فروش صنایع دستی از دست رفته و صنعتگران استان در دو ماه اسفند و فرودرین فروش نداشته باشند.

وی افزود: خرید نوروزی و تهیه هدایای نوروزی از محصولات صنایع دستی در دو ماه اسفند و فروردین موجب افزایش میزان فروش صنعتگران می‌شد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر محقق نشد.

این مسئول بیان داشت: صنعتگران استان همچون صنعتگران سایر استان‌ها، ماه‌ها برای نوروز تدارک دیده و محصولات بیشتری را برای فروش آماده کرده بودند که شیوع بیماری کرونا و عدم فروش محصولات ضربه اقتصادی به صنعتگران وارد کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه ، افزود: در حال حاضر هر گرم نقره به 10 هزار تومان افزایش یافته است که این گرانی دست صنعتگران بسته است.

خدایی فرد تصریح کرد: متاسفانه قیمت مواد اولیه تحت تاثیر شرایط کشور بوده و با افزایش قیمت طلا و دلار قیمت مواد اولیه نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رشد بورس هم در افزایش قیمت مواد اولیه تاثیرگذار است، ادامه داد: این در حالی است که دستمزد صنعتگران تغییری نمی‌کند چرا که اگر دستمزد هم افزایش یابد قیمت تمام شده کالا با افزایش چشمگیری مواجه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا و گرانی مواد اولیه موجب شده تا وضعیت صنایع دستی مطلوب نبوده و صنعتگران نتوانند متناسب با تورم دستمزد را افزایش دهند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر