logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۶۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان خبر داد

افزایش قیمت لوازم خانگی در استان زنجان

افزایش-قیمت-لوازم-خانگی-در-استان-زنجان
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی در استان زنجان گفت: با گرانفروشی به شدت برخورد می‌شود و گرانفروشان بدون اغماض به تعزیرات معرفی خواهند شد.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی در استان زنجان اظهار کرد: افزایش قیمت لوازم خانگی مختص استان زنجان نیست و در خیلی از استانها اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع گرانی و گرانفروشی مطرح است که باید این دو مقوله را باهم جدا کنیم عنوان کرد: گرانی لوازم خانگی اتفاق افتاده ولی تخلف گرانفروشی در زنجان به ندرت اتفاق می‌افتد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید براینکه در برخورد با تخلفات در استان زنجان با توجه به شرایط اقتصادی با کسی تعارف نداریم و بدون اغماض این برخورد انجام می‌شود بیان کرد: مقابله با گرانفروشی در استان زنجان تنها مربوط به لوازم خانگی نیست و اگر هر صنفی بخواهد خارج از سود متعارف در نظر گرفته شده کالایی را عرضه کند برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در افزایش قیمت لوازم خانگی دخیل است خاطر نشان کرد: افزایش هزینه جابه‌جایی بار، بالا رفتن هزینه‌های تولید و تحریم‌های ظالمانه می‌تواند از جمله عواملی بر افزایش قیمت‌ها باشد.

موسوی با بیان اینکه مردم تنها به موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی توجه دارند و به هزینه‌های تولید و غیره توجهی نمی‌کنند بیان کرد: دولت ارز حمایتی ۴۲۰۰ تومانی را از روی برخی از کالاها برداشته که این امر موجب بالا رفتن قیمت برخی از کالاها شده است.

وی به موضوع سود متعارف تعیین شده برای همه اقلام توزیع شده در استان اشاره و عنوان کرد:  همه اصناف فعال در استان زنجان موظف هستند این سود تعیین شده را رعایت کنند و حق ندارند کالایی را خارج از سود متعارف عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بر بازار زنجان به صورت مستمر انجام می‌شود بیان کرد: در حال حاضر نظارت بر بازار زنجان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲ انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه فعالیت اصناف از ساعت حدود ۱۰ صبح آغاز می‌شود در این ساعت عملا بازرسان اتاق اصناف نمی‌توانند اقدام موثری داشته باشند و برای تاثیر گذاری به دنبال این هستیم زمان بازرسی‌ها را در استان زنجان تغییر داده و بازرسیها ۴ ساعت صبح و۴ ساعت بعد از ظهر باشد.

موسوی تاکید کرد: با این اقدام بازرسی در زمان اوج خرید مردم در بازار انجام می‌شود و در کاهش تخلفات صنف‌ها نیز تاثیر گذار است.//ع

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر