logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۶۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

7 درصد جمعیت استان زنجان سالمند هستند/ پیش بینی 3 برابر شدن سالمندان تا 1430

7-درصد-جمعیت-استان-زنجان-سالمند-هستند-پیش-بینی-3-برابر-شدن-سالمندان-تا-1430
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 7 درصد جمعیت استان زنجان در سنین سالمندی هستند که احتمال سه برابر شدن تا 30 سال آینده وجود دارد.

ایرج امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 461 نفر سرشماری شده است.

وی با بیان اینکه برای سال‌های بعد از سرشماری منبع برآورد جمعیت با روش‌های مختلف است، افزود: برای سال‌های نزدیک از روش نمایی و برای سال‌های دور از روش‌های ترکیبی استفاده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای روش نمایی در سال جاری جمعیت استان زنجان یک میلیون و 107 هزار نفر است که 760 هزار نفر در نقاط شهری و 350 هزار نفر در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر استان در وضعیتی مشابه وضعیت کشور قرار دارد که 70 درصد جمعیت آن در سن کار و 7 درصد در سن سالمندی قرار دارند.

امینی بیان داشت: بر اساس برآورد جمعیت شناسان تا سال 1430، جمعیت سالمندی کشور به 19 تا 20 درصد تقریبا سه برابر می‌رسد که در حال حاضر این افراد در سن میانسالی قرار دارند.

وی رشد جمعیتی استان زنجان را بر مبنای سرشماری سال‌های 90 تا 95، تقریبا 81 صدم درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر رشد سالانه جمعیت در استان زنجان 92 صدم درصد است که این میزان در کشور 1.24  درصد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نرخ باروری استان زنجان از میانگین کشور بهتر است اما به دلیل مهاجر فرست بودن استان رشد سالانه جمعیت نسبت به میانگین کشوری کاهش داشته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: این آمار مربوط به 10 سال گذشته است و احتمال می‌رود در 4 سال گذشته وضعیت بهتر شده باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر