logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۶۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

در مقابل هجمه‌های دشمنان نیازمند توجه به مکتب امام صادق (ع) هستیم/ راستگویی و امانتداری ویژگی‌ رهروان مکتب امام صادق (ع)

در-مقابل-هجمه‌های-دشمنان-نیازمند-توجه-به-مکتب-امام-صادق-(ع)-هستیم-راستگویی-و-امانتداری-ویژگی‌-رهروان-مکتب-امام-صادق-(ع)
کارشناس مسائل مذهبی گفت: با وجود همه همجمه‌های شیطان درونی و بیرونی نیازمند توجه به مکتب امام صادق (ع) هستیم.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود به خوبی اشاره می‌کنند که خوشبخت هستیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که ندای قال باقر و قال صادق شنیده می‌شود و تربیت شده مکتب امام صادق (ع) هستیم.

وی گفت: امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری خدمات ارزنده‌ای را در حالی که بعد از شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) وضعیت جامعه به سمت مطلوبی پیش نمی‌رفت، ارائه کردند.

این استاد حوزه بیان داشت: بعد از شهادت حضرت علی (ع) موقعیت جامعه به گونه‌ای پیش رفت که ائمه اطهار (ع) به دلیل شرایط مختلف به وجود آمده نتوانستند سکان دین را آنگونه که باید هدایت کنند.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: در زمان ائمه پیش از امام صادق (ع) دشمنان اجاره ارائه تعالیم دینی و هدایت مردم را نمی‌دادند که تنها در عصر امام باقر (ع) شرایط بهتری فراهم شود.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: امام علی (ع) 25 سال خانه نشینی را به دلیل وضعیت اجتماع تحمل کرده و امام حسن (ع) با شخصی همچون معاویه همزمان بود که در نهایت مجبور به صلح شدند.

وی افزود: در زمان امام حسین (ع) نیز ماجرای کربلا پیش آمد و امام سجاد(ع) نیز دوران سخت اسارات را پشت سر گذاشتند و تنها در دوران امام باقر (ع) شرایط بهتری به وجود آمد.

این استاد حوزه تصریح کرد: در دوران امام صادق (ع) موقعیت مطلوبی برای مقدمه سازی که امام باقر ایجاد کرده بودند، فراهم و جنبش علمی به راه افتاد که موجب تربیت شخصیت‌هایی با محوریت علوم دینی و اسلامی شد.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: شرایط فراهم شده در دوران امام صادق (ع) موجب تربیت 4 هزار شاگرد شد که جامعه امروز هم از آن بهره‌مند است.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: به برکت تلاش‌های امام صادق(ع) علاقه‌مندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امروز الگوی جهانیان بوده و مشکلات امروز جوامع مختلف نشان می‌دهد که نیازمند بازگشت به مکتب اسلام هستیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شیعیان از دیدگاه امام صادق (ع)، گفت: راستگویی، امانتداری و عدم خیانت در امانت و مدارا کردن با مردم از ویژگی‌های رهروان مکتب امام صادق (ع) است.

این استاد حوزه با بیان اینکه با وجود همه همجمه‌های شیطان درونی و بیرونی نیازمند توجه به مکتب امام صادق (ع) هستیم، افزود: خانواده موفق و آرام وصل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند در حالی که در مقابل خانواده‌هایی هستند که دارای ثروت بسیاری بوده و از برکت انقلاب به جایی رسیده‌اند اما به مردم و بیت‌المال خیانت کرده‌اند.

وی گفت: دین اسلام کاملترین معیارها را برای سعادت دارد که باید فرزندان خود را نیز با کلام و راه ما مکتب امام صادق (ع) آشنا کنیم قبل از اینکه مکتب‌های نوظهور و دورغین آنها را به ورطه نابودی بکشاند.

این استاد حوزه گفت: سالروز شهادت امام صادق (ع) بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه مکتب جعفری است.

وی افزود: امیدواریم سرو صدا، و پیچ و خم و پستی و بلندی‌ها امروز دنیا ما را از مسیر اهل بیت جدا نکند چرا که یک گام جدایی از این دین و مکتب انسان را به گمراهی می‌کشاند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر