logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۶۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

استخر دانش‌آموزی رویایی برای دانش آموزان زنجانی/ تکمیل پروژه همت مسئولان را می‌طلبد

استخر-دانش‌آموزی-رویایی-برای-دانش-آموزان-زنجانی-تکمیل-پروژه-همت-مسئولان-را-می‌طلبد
با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته در استان و نیاز مبرم استان و شهرستان زنجان به مدارس در برخی از مناطق به نظر می‌رسد استخر دانش‌آموزی برای دانش آموزان و فرهنگیان تبدیل به یک آرزو می‌شود.

به گزارش موج رسا; نظام آموزش‌وپرورش بنا به‌ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان‌های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود و با رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به‌تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده در آمده است.

ثمربخشی این نظام از یک‌سو ، تبدیل انسان‌های مستعد سالم ، بالنده ، متعادل و رشد یافته است و از سوی دیگر تأمین‌کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخش‌های متفاوت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی است. به دلیل چنین اهمیتی است که در عصر حاضر همه دولت‌های جهانی از کوچک و بزرگ ، قدرتمند و ناتوان و صنعتی تا درحال‌توسعه ، پرداختن به آموزش‌وپرورش مردم خود را در شمار وظایف اساسی می‌دانند و برای همگان ، سراسری و حتی اجباری کردن آن ، تعهدات سنگینی در قانون‌های اساسی و بنیاد خود می‌گنجانند و درصد زیادی از تولید ناخالص ملی و بودجه جاری کشور را به این امر اختصاص می‌دهند.

برای اثربخشی بیشتر آموزش‌وپرورش بهره‌مندی از فضاهای تفریحی و ورزشی یکی از نیازهای ضروری آموزش‌وپرورش به‌حساب می‌آید.

استخر دانش‌آموزی یکی از فضاهای موردنیاز آموزش‌وپرورش برای آموزش شنا به دانش آموزان و ایجادی فضای شاد در بین دانش آموزان است.

جهانگیر صفری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به پروژه استخر دانش‌آموزی، عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبار استخر دانش‌آموزی استان زنجان تخصیص پیدا نکرد، این پروژه تعطیل شد.

وی بیان کرد: برای ادامه ساخت‌وساز استخر دانش‌آموزی نیاز به اختصاص اعتبارات جدید و برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار دارد.

استخر دانش آموزی یک ضرورت برای آموزش و پرورش

ذبیح‌الله تاراسی هم در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا بابیان اینکه از کلنگ زنی استخر دانش‌آموزی سال‌های زیادی گذشته است، ابراز کرد: استخر دانش‌آموزی یک ضرورت برای ورزش دانش‌آموزی، دانش آموزان و همکاران فرهنگی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه فقط در اول پروژه استخر دانش‌آموزی کمی اعتبار به این پروژه تخصیص پیدا کرد و بعدازآن این پروژه به همان صورت ماند، تصریح کرد: در دو سال گذشته با رایزنی‌هایی که شد و  با تعاریف مختلفی که برای هزینه کرد اعتبارات برای آن پروژه شکل گرفت این پروژه کمی پیشرفت کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به نبود اعتبار برای پیشرفت استخر دانش‌آموزی، عنوان کرد: متأسفانه این پروژه در زنجان متوقف‌شده است و استان زنجان جزو استان‌هایی که استخر دانش‌آموزی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با اداره ورزش و جوانان برای تأمین نیازهای آموزش‌وپرورش در تعامل هستیم، افزود: نیازهای دانش آموزان و همکاران فرهنگی از طریق استخرهای موجود در استان به‌صورت قراردادی و شرایط خاص برطرف می‌شود.

تاراسی بیان کرد: اگر استخر دانش‌آموزی در استان وجود داشته باشد می‌توان یادگیری ورزش پایه شنا را به‌عنوان یک ضرورت اجرا کرد و این امر را در قالب کانون‌های ورزشی و کلوپ‌های صرفاً دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود فقط دانش‌آموزانی که به مسابقات اعزام می‌شوند و یا دانش‌آموزانی که اولیای آن‌ها مایل هستند در استخرهای استان حضورداشته باشند شنا یاد می‌گیرند، ابراز کرد: اولیا فرزندان خود را در سپردن به فضاهای وابسته آموزش‌وپرورش بیشتر اعتماد می‌کنند و اگر استخری برای آموزش‌وپرورش باشد استقبال اولیا برای یادگیری دانش آموزان بیشتر می‌شود.

مهرداد سلطانی معاون استاندار زنجان نیز با اشاره به پروژه استخر دانش‌آموزی استان زنجان، ابراز کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های قدیمی استان است که جامانده است.

وی با بیان اینکه در استان پروژه نیمه‌تمام زیاد است، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی وجود دارد و از دو سال پیش سعی شد اولویت‌هایی در نظر گرفته شود تا با بودجه‌های اندکی عمرانی که وجود دارد متناسب با اولویت‌ها پروژه‌های ناتمام تکمیل شوند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های عمرانی در شوراهای برنامه‌ریزی شهرستانی تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: به دلیل کاهش بودجه‌های عمرانی طبیعتاً پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی به‌سرعت تمام نمی‌شوند و استخر دانش‌آموزی هم یکی از این پروژه‌ها است که نیاز است امسال و یا در سال‌های آتی بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود تا این پروژه تمام شود.

وی بیان کرد: تخصیص بودجه به پروژه های استانی درصورتی‌که بودجه پروژه، استانی باشد در اختیار شورای برنامه‌وبودجه شهرستان‌ها است.

مدارس نیمه کاره در اولویت است

رضا عسگری فرماندار زنجان در این زمینه به موج رسا گفت: برای تخصیص اعتبارات پروژه‌هایی که از منابع ملی برای تکمیل آن‌ها هزینه می‌شود به دستگاه‌های اعلام‌شده است تا دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه میزان هزینه و اعتبارات استانی برای پروژه‌های مشخص‌شده است، ابراز کرد: در این بازه زمانی در حوزه آموزش‌وپرورش اولویت با تکمیل پروژه مدارس نیمه‌کاره موردنیاز شهرستان زنجان است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات را در گام اول در آموزشگاه‌هایی که نیمه‌کاره است و موردنیاز محلات مختلف شهرستان بوده مصرف کرده‌ایم خاطرنشان کرد: اتمام پروژه مدارس نیمه‌کاره در شهرک‌های جدید که مشکل کمبود کلاس در آن شهرک‌ها وجود دارد در اولویت قرار دارد تا مدارس این مناطق تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتباراتی که به ما ابلاغ‌شده در کمیته برنامه‌ریزی مشخص شد و اولویت‌ها مشخص و توزیع اعتبار انجام شد، افزود: بخشی از اعتبارات هم فعلاً به ما ابلاغ نشده است و در صورت اختصاص آن اعتبارات سعی می‌کنیم پروژه‌های دیگر را هم فعال کنیم.

عسگری با بیان اینکه به میزان بودجه‌ی در اختیار شهرستان نیازهای آموزش‌وپرورش شهرستان اولویت‌بندی شد، عنوان کرد: اولویت اصلی در حوزه آموزش‌وپرورش مدارس است تا دانش آموزان از اول مهر در مدارس حضورداشته باشند.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق در بحث مدارس مشکل جدی داریم و در صورت رسیدن اعتبارات تبادل منطقه‌ای اولویت‌های بعدی را هم موردتوجه قرار خواهیم داد.

با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته و نیاز مبرم برخی از مناطق شهری و روستایی به تأسیس و تکمیل مدارس به نظر می‌رسد استخر دانش‌آموزی در اولویت‌های چندم پروژه‌های استانی و شهرستانی قرار گیرد و علی‌رغم قول برخی از مسئولان استانی این پروژه آرزویی برای دانش آموران نسل امروز و نسل بعد شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر