logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۶۴۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت‌وگو با عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح شد؛

اخذ مالیات از خانه‌های خالی التهاب بازار مسکن را کاهش می‌دهد؟

اخذ-مالیات-از-خانه‌های-خالی-التهاب-بازار-مسکن-را-کاهش-می‌دهد؟
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی عامل موثری برای کاهش التهاب بازار مسکن نیست.

البرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قرار بود قانون ساماندهی مسکن به عنوان یکی از سیاست‌های دولت اجرا شود تا نیازمندان صاحب خانه شوند که هنوز این موضوع محقق نشده است.

وی افزود: در حال حاضر آشفتگی بی‌رویه‌ای در زمینه مسکن در جامعه به وجود آمده است و این آشفتگی به اندازه‌ای زیاد است که دولت هم به آن توجهی ندارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ مسئول دولتی این امر مهم جامعه را پیگیری نمی‌کند و تنها افرادی که دغدغه دارند در این زمینه احساس وظیفه می‌کنند.

حسینی افزایش ساعت به ساعت قیمت مسکن و اجاره را غیرقابل باور دانست و گفت: برای من سئوال است که اگر مالیات از خانه‌های خالی اخذ شود چند درصد در کاهش افزایش قیمت مسکن و اجاره بها تاثیرگذار خواهد بود که به نظر می‌رسد تاثیر چندانی در این زمینه نخواهد داشت.

وی گفت: در ایران مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود در حالی که در سایر کشورها یک کالای مصرفی است و مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نبود آمایش سرزمین موجب می‌شود تا میزان عرضه و تقاضا مشخص نبوده و دولت نیز آمار دقیقی از این وضعیت ندارد تا با آمار دقیق راهکاری ارائه شود که توازنی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.

حسینی گفت: یک مقام مسئولی نیست که بتواند با آمار و ارقام ثابت کند که پشتوانه علمی برای عرضه و تقاضا داریم اگر داشتیم ساماندهی اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن نیاز سنجی انجام نمی‌شود و دولت به برنامه جامع مسکن عمل نمی‌کند، افزود: ورود بانک‌ها به حوزه مسکن موجب بنگاهداری و سوداگری شده است در حالی که قرار بود بانک‌ها با پرداخت تسهیلات از اقشار آسیب پذیر حمایت کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی سنتی سازی مسکن را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و گفت: ما باید به سمت صنعتی سازی در حوزه مسکن برویم تا با زمان و هزینه کمتر مسکن در اختیار مردم قرار گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر دولت حال اجرای قانون ساماندهی مسکن را نداشته و یا دلش نمی‌خواهد این قانون را اجرایی کند.

وی فضای امروز جامعه را در حوزه مسکن ملتهب عنوان کرد و گفت: خریدن خانه برای بسیاری از اقشار جامعه امروز به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه اصلی دولت ساماندهی عرضه مسکن و زمین است که باید با حاکمیت تمام قانون را اعمال کند در حالی که این میدان را ترک کرده و طبیعی است که در غیاب دولت بخش خصوصی بنگاه داری کرده و مشاوران املاک در این عرصه جولان بدهند.

حسینی یادآورشد: فیش‌های بدون تکلیف زمین نیز به عنوان دمل‌های چرکین اطراف حوزه مسکن محسوب می‌شوند در حالی که دولت ابزار لازم را برای پایان دادن به آشفتگی این حوزه را دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر