logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۶۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دهن کجی مکزیک به آمریکا؛ آماده فروش بنزین به ونزوئلا هستیم

دهن-کجی-مکزیک-به-آمریکا؛-آماده-فروش-بنزین-به-ونزوئلا-هستیم
رئیس جمهور مکزیک با بیان مستقل بودن سیاست‌ خارجی کشورش گفت که در صورت درخواست ونزوئلا، به این کشور تحت تحریم آمریکا محموله‌های بنزین ارسال می‌کند.

به گزارش موج رسا; رئیس جمهور مکزیک روز دوشنبه گفت که علیرغم تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا، حاضر است به این کشور بنزین بفروشد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» حین  بازدید از ایالت «وراکروز» در خلیج مکزیک گفت: «ونزوئلا هیچ درخواستی از ما نکرده، اما در صورت تقاضا  وبه دلایل بشردوستانه این کار را انجام می‌دهیم. ما آزاد هستیم، مکزیک کشوری مستقل است، ما خود تصمیم می‌گیریم و درگیر سیاست‌های کشورهای دیگر نمی‌شویم».

وی گفت: «این فرآیند تعیین سرنوشت مردم است و بدین طریق کمک‌های بشردوستانه صورت می‌گیرد. هیچ کس حق ندارد به  دیگران  ظلم کند ، هیچ هژمونی نمی‌تواند کشور دیگری را درهم بشکند.»

ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا تحمیل کرده و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسد. مکزیک نیز گوایدو را تاکنون به رسمیت نشناخته است.

به گزارش این منبع خبری، وزارت خارجه مکزیک تاکنون در زمینه سخنان تازه رئیس جمهور این کشور درباره تمایل به فروش بنزین به ونزوئلا هیچ واکنشی نشان نداده است.

ایران در روزهای گذشته در اقدامی  پنج  فروند نفتکش حامل بنزین را به  ونزوئلا اعزام کرد. اقدام ایران و ونزوئلا در حالی‌که هر دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، بازتاب‌های زیادی داشته و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.

آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می‌داند و گفته در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به آن است. پس از آن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که قصد دارد به ایران سفر کرده و از مردم این کشور قدردانی کند. وی تاریخی برای سفر خود مشخص نکرده است. /فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر