logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۶۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان خبرداد

حضور در مراسم‌های عروسی و عزا دومین عامل شیوع بیماری کرونا در زنجان

حضور-در-مراسم‌های-عروسی-و-عزا-دومین-عامل-شیوع-بیماری-کرونا-در-زنجان
فرماندار زنجان گفت: حضور در مراسم‌های عروسی و عزا دومین عامل شیوع بیماری کرونا در زنجان محسوب می‌شود که ضروری است مردم به این امر توجه کنند.

رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ما نگران رفتارهای شهروندان در زمینه گسترش ویروس کرونا هستیم چرا که برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی و عزا به صورت تجمعی موجب ایجاد مشکلات می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان تست‌های سرپایی و میزان بستری‌ها در زنجان افزایش دارد و دو گروه دارای بیشترین فراوانی گسترش بیماری در بین سایر شهروندان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 40 درصد افراد در غربالگری‌های انجام شده از یکی از اعضای خانواده کرونا گرفته‌اند و افرادی که در تجمعات و مراسم‌های ترحیم و عقد و عروسی شرکت کرده‌اند دومین گروه از افراد کرونا گرفته محسوب می‌شود.

فرماندار زنجان ادامه داد: هشدارهای جدی در این زمینه داده شده است و شهرداری تهمیداتی را برای حضور مردم در مزار در نظرگرفته است اما انتظار داریم شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره کمک کنند.

عسگری با اشاره به اینکه تعطیلی و قرنطینه صنوف و مردم در اولین روزهای انتشار ویروس کرونا برای آشنایی مردم با پروتکل‌ها بود، افزود: بعد از گذشت چند ماه از شیوع این بیماری ضروری است مردم رعایت مطلوبی داشته و به مسئولان در کنترل و قطع زنجیره کمک کنند چرا که نمی‌شود مدام صنوف را تعطیل کرد.

وی بیان داشت: تصور مردم از رفع محدودیت‌ها عادی شدن شرایط است اما اینگونه نبوده و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا مناسبت‌های اجتماعی نیز به خوبی برگزار شود.

این مسئول با اشاره به برگشت بیماری در برخی استان‌های همجوار زنجان از جمله تهران، همدان، قزوین، آذربایجان شرقی و قزوین، افزود: شرایط این استان‌ها در حال حاضر سخت تر و تعداد مبتلایان بیشتر است که ضروری است مردم در مراودات خود به این امر توجه کنند.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: اجاره برگزاری مراسم به تالاهار داده نشده است و اگر مراسمی برگزار شود برخوردهای لازم توسط اتحادیه، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود چرا که وضعیت شهر زنجان هنوز قرمز است.

عسگری افزود: هر گونه فعالیتی که دارای مجوز است به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و هر کس این پروتکل‌ها را رعایت نکند به دلیل مهم بودن سلامت مردم، برخوردهای لازم انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ]
بنام خدا. آقای فرماندار به اولین عامل شیوع بیماری کرونا سیاست های غلط دولت بود که در این شرایط مردم رو مجبور به حضور در پیشخوان های دولت و بانک‌ها کرده اند.
فرم ارسال نظر