logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۶۳۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

وعده تخصیص اعتبار برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان محقق نشد

وعده-تخصیص-اعتبار-برای-تجهیز-یگان-حفاظت-منابع-طبیعی-زنجان-محقق-نشد
معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: مسئولان ارشد استانی قول تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار برای تامین تجهیزات یگان حفاظت منابع طبیعی را دادند ولی تا به امروز قولشان عملی نشده است.

عباس لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد جلوگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع استان زنجان اظهار کرد: کشیک‌های شبانه روزی آماده اعزام به خدمت هستند و همچنین به صورت کامل مناطق پرخطر استان رصد می‌شود.

وی با تاکید براینکه از هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از ظرفیت‌های بسیج در اطفای حریق در موارد بحرانی استفاده شود تصریح کرد: بسیج سازندگی نیز اعلام آمادگی کرده و هماهنگی لازم نیز انجام خواهد شد.

معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با تاکید براینکه نیروهای دیدبان در عرصه‌های ملی استان زنجان که خطر وقوع آتش سوزی وجود دارد مستقر هستند بیان کرد: اکثر موارد آتش سوزی‌هایی که امسال اتفاق افتاده توسط دیدبان‌ها به موقع مشاهده شده و سریعا به اطفای حریق اقدام شده است.

وی با تاکید براینکه مناطق پرخطر استان زنجان توسط 15 نفر از دیدبان‌های حفاظت محیط زیست رصد می‌شود افزود: دیدبان‌ها مجهز به موتورسیکلت هستند و در کمترین زمان می‌توانند در اطلاع رسانی و اطفای حریق اقدام کنند.

لطفی در مورد برخورد قانونی با افرادی که به صورت عمدی اقدام به آتش زدن مراتع کنند بیان کرد: براساس قانون کسانیکه بخواهند به صورت عمدی مراتع را آتش بزنند برخورد خواهد شد و حتی در قانون 10 سال زندان برای اعمال جریمه این گونه افراد در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید براینکه امسال هم آتش سوزی چند مورد وجود داشت که با رسیدن به موقع نیروهای حفاظت از گسترش آن جلوگیری شده است بیان کرد: رسیدن سریع به محل وقوع آتش سوزی یکی از موارد مهمی است که باید مد نظر داشت که در صورت داشتن نیرو و تامین وسیله نقلیه اعم از خودرویی و موتورسیکلت این اقدام عملی می‌شود.

معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان در مورد امکانات مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی افزود: آتش کوب به تعداد کافی خریداری شده و حدود 20 دستگاه‌ دمنده تهیه شده و حدود و 20 دستگاه فلش‌بک نیز خریداری شده است.

وی در خصوص کمبود تجهیزات عنوان کرد: در سطح استان تجهیزاتی خریداری نشده و تجهیزاتی که در حال حاضر تهیه کردیم با هزاران زحمت از ظرفیت سایر بخش‌ها بوده است چرا که تا به امروز اعتباری برای یگان حفاظت منابع طبیعی در نظر گرفته نشده است.

لطفی با بیان اینکه سال گذشته 200 میلیون تومان اعتبار برای یگان حفاظت استان توسط مسئولان ارشد استان قول مساعد داده شد بیان کرد: تا به امروز این امر تحقق نیافته و قول تامین چند مورد موتورسیلکت برای یگان حفاظت نیز داده شد ولی متاسفانه این وعده نیز عملی نشده است.

وی از وقوع آتش سوزی در مسیر بادامستا خبرداد و گفت: امروز نیروها بلافاصله در محل حاضر شدند و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند و حجم آتش سوزی نیز کم بود که در کمترین زمان نسبت به اطفای حریق اقدام شد.                                  

معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای دهیاریها و همیاری‌ها انجام شده است افزود: در تلاش هستیم مردم خودشان در این ایام مراقبت‌ وقوع آتش سوزی‌ها باشند چرا که کوچکترین جرقه می‌تواند منجر به وقوع بزرگترین آتش سوزی شود.

وی با تاکید براینکه با همکاری اداره راه حریم جاده‌ها و علف‌های هرز از شانه‌های خالی جاده‌ها پاک سازی می‌شود عنوان کرد: امسال بارش‌ها نسبت به سال گذشته بهتر بود و این موضوع باعث شده پوشش گیاهی در مراتع استان بیشتر باشد که با خشک شدن این علف‌ها احتمال وقوع آتش سوزی نیز بالا رفته است.

لطفی با اشاره به اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی سریعا موارد را از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر