logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۶۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

راه سخت نمایندگان زنجان برای جذب اعتبار پروژه‌هایی که سالهاست خاک می‌خورند/ سال پایانی دولت روحانی با وعده‌هایی که عملی نشدند

راه-سخت-نمایندگان-زنجان-برای-جذب-اعتبار-پروژه‌هایی-که-سالهاست-خاک-می‌خورند-سال-پایانی-دولت-روحانی-با-وعده‌هایی-که-عملی-نشدند
نمایندگان استان زنجان در حالی کار خود را در مجلس شورای اسلامی آغاز کردند که برای جذب اعتبار پروژه‌های نیمه تمام استان کار سختی در پیش دارند.

به گزارش موج رسا; با آغاز به کار مجلس یازدهم چهار نفر از منتخبین مردم استان زنجان راهی بهارستان شدند و نفر پنجم نیز بعد از انتخابات دور دوم در شهریور ماه به مجلس راه می‌یابد اما وجود پروژه‌های نیمه تمام در استان انتظارات را از نمایندگان برای جذب سرمایه گذار و همچنین اعتبار بالا برده است.

عدم تحقق وعده‌های دولت روحانی در استان زنجان در تکمیل پروژه‌ها باعث شده تا پروژه‌های زیادی در استان بلاتکلیف بمانند، دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین، شهرک برق و آی تی، پتروشیمی زنجان، ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان، جاده زنجان-بیجار، قیدار-کبودرآهنگ، بناب-منجیل، سد مشمپا، سد مراش، بیمارستان خدابنده و ... تنها تعدادی از پروژه‌های مهم استان هستند که سالهاست بلاتکلیف ماندند.

برخی از موضوعات همچون پسماندهای شهرک روی که با تلاش دستگاه قضا تعیین تکلیف شدند نیز از مطالبات جدی مردم زنجان است تا بنا به گفته مسئولان به نفع استان تعیین تکلیف شوند و مردم از منافع آن بهره مند شوند.

در شهرستانهای ایجرود و ماهشنان با وجود پروژه‌های مهمی از جمله پتروشیمی، سد مراش و جاده زنجان-بیجار کارخانه فولاد ایجرود نیز وجود دارد که بعد از افتتاح هنوز نتوانسته فعالیت مناسبی در منطقه داشته باشند و تعداد زیادی از کارگران شان بیکار شدند.

در شهرستان ماهشنان مشکل آب شرب روستاها و همچنین مسائل مربوط به بهداشت و درمان از جمله مطالبات مردمی است که مردم منطقه منتظرند تا عملکرد سیدمرتضی خاتمی را در دور دوم حضورش در مجلس نظاره گر باشند. البته در کنار این مشکلات راه های روستایی ماهنشان معضلی چندین ساله است.

کشاورزی شهرستان طارم و مشکلاتی که برای زیتون کاران و دیگر کشاورزان این شهرستان ایجاد شده نیز یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است، در کنار این مشکل پروژه‌های راهی طارم و زنجان در کنار پروژه‌های مهم اقتصادی نباید مورد غفلت نمایندگان در جذب اعتبار قرار گیرد.

تکمیل سد مشمپا که گفته می‌شود مشکل آب ۲۱۹ روستای استان زنجان را برطرف می‌کند، یکی از مطالبات جدی مردم است که مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در روزهای اخیر به همراه امام جمعه زنجان و استاندار زنجان از آن بازدید کرد، باید دید که در این دوره نمایندگان چه تلاشی برای تکمیل این پروژه به کار خواهند گرفت.

پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین که در زمان سفر حسن روحانی به استان قول تکمیل آن داده شد نیز از جمله پروژه‌هایی است که با گذشت هفت سال از عمر دولت هنور به مرحله بهره برداری نرسیده است.

جذب سرمایه گذار و تکمیل شهرک برق و آی تی زنجان نیز می‌تواند گام مهمی در توسعه استان باشد، حال باید دید که نمایندگان استان چه تلاشی در این زمینه خواهند داشت تا جوانان زیادی که در رشته های مرتبط فارغ التحصیل شدند، از بیکاری نجات یابند.

یکی از تصمیمات خوب مجمع نمایندگان در این دوره پیگیری مشکلات استان به صورت جمعی است یعنی اگر مشکلی در ایجرود باشد نماینده ابهر نیز برای حل این معضل همراهی جدی داشته باشد، حال باید دید که این عزم نمایندگان برای حل مشکلات چه میزان موفقیت آمیز خواهد بود.

نمایندگان زنجان علاوه بر قانون گذاری وظایف نظارت بر اجرای قوانین را نیز برعهده دارند و از طرفی ناظر عملکرد مسئولان ارشد اجرایی در استان خواهند بود که باید دید در خصوص قولهای برزمین مانده مسئولان اجرایی در استان چه واکنشی نشان خواهند داد.

قرار داشتن در سال پایانی دولت باعث خواهد شد تا کار نمایندگان برای پیگیری مطالبات مردمی و پروژه های استان کمی سخت باشد، از طرفی شرایط کشور در مبارزه با کرونا نیز بر مشکلات خواهد افزود که باید دید نمایندگان استان چه عملکردی در این شرایط خواهند داشت.

در کنار این موضوعات گرانی زمین و مسکن، وضعیت معیشت مردم، بیکاری، تورم و ... نیز انتظارات را از مجلس یازدهم بالا برده تا با تصمیمات مناسب گرهی از مشکلات مردم باز کنند.  

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر