logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۶۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

نقشه راه صادراتی استان زنجان رونمایی می‌شود/ قوانین دست و پاگیر داخلی مانع بزرگی برای صادرکنندگان است

نقشه-راه-صادراتی-استان-زنجان-رونمایی-می‌شود-قوانین-دست-و-پاگیر-داخلی-مانع-بزرگی-برای-صادرکنندگان-است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با از اتمام تدوین نقشه صادراتی استان زنجان خبرداد و گفت: نقشه راه صادراتی استان زنجان آماده بود و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکلات صادرات محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استان زنجان اظهار کرد: صادر کنندگان توان مقابله با تحریم‌ها را دارند اما متاسفانه از تحریم‌ها داخلی نمی‌توانند عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه صادراتی استان زنجان تدوین شده است تصریح کرد: هفته آینده نقشه راه صادراتی استان زنجان رونمایی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان اگر بتوانیم نقشه صادراتی استان را به عنوان سند به ثبت برسانیم قطعا در روند صادرات استان تاثیر گذار خواهد بود افزود: بیش از 70 درصد صادرات استان زنجان شمش روی و محصولات واحدهای روی است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تغییر سبد صادراتی در استان زنجان اتفاق بیفتد افزود: با افزایش تنوع صادراتی قطعا در استان زنجان رونق صادرات و به دنبال آن رونق اقتصادی اتفاق می‌افتد.

یگانه‌فرد بیان کرد: کشورهای مبدا صادراتی استان زنجان نیز باید افزایش یابد تا در برخی مواقع با بسته شدن راه ارتباطی یک کشور مشکلی در حوزه صادرات استان زنجان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه از 15 خرداد ماه مرز‌ها جهت مبادلات کالا بازگشایی شده و صادرات به حالت عادی برگشته است عنوان کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی با مسائل ارزی مواجه شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه واحدهای روی در استان زنجان با مشکل واردات مواد اولیه مواجه شدند برای اینکه این واحدها واردات خاک را به صورت موقت انجام می‌دهند و در این راستا تبادل ارزی اتفاق نمی‌افتد گفت: دولت به دنبال دریافت ارز از این واحدها است در حالی که تبادل ارزی در میان نیست و واردات خاک به صورت موقت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به غیر از کشور ترکیه کشورهای دیگری برای مبدا صادراتی استان زنجان شناسایی شده است افزود: اگر براساس نقشه صادراتی بخواهیم جلو برویم کمی در صادرات استان زنجان تحول ایجاد خواهد شد.

یگانه‌فرد با تاکید براینکه ظرفیت‌های صادراتی استان زنجان احصا شده است خاطر نشان کرد: 10 کشور به عنوان مبدا صادراتی استان زنجان شناسایی شده است که در حال حاضر صادرات استان به این کشورها نزدیک صفر است.

وی با اشاره به اینکه بازار هدف صادراتی استان زنجان شناسایی شده و برای واحدهای تولیدی استان زنجان معرفی خواهد شد عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تولیدکنندگان را در نمایشگاه‌های مختلف در خارج از کشور مشارکت دهیم و همچنین جهت افزایش ارتباط تجار زنجان با بازرگانان کشورهای هدف صادراتی اقدام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرکنندگان ما در داخل هم با مشکلات ارزی مواجه هستند افزود: صادر کنندگان می‌توانند از سد تحریم‌ها عبور کنند ولی امروز قوانین دست و پا گیر داخلی مانع بزرگی برای حوزه صادرات محسوب می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر