logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

تولیدکنندگان انتظار تسهیل‌گری برای رونق تولید را دارند

تولیدکنندگان-انتظار-تسهیل‌گری-برای-رونق-تولید-را-دارند
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان گفت: تولیدکنندگان انتظار تسهیل‌گری برای رونق تولید را دارند.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در حاشیه نخستین جلسه گردهمایی روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران کل بازرسی چهار استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با عنوان جهش تولید نامگذاری کردند و این امر اهمیت موضوع تولید را نشان می‌دهد اظهار کرد: جهش تولید متکی و وابسته به یک قوه نیست و تحقق اهداف سالانه سه قوه در حوزه جهش تولید باید برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید براینکه در همین راستا جلسات متعددی در سطح استان زنجان توسط دستگاه‌های متولی برگزار شده است افزود: این موضوع در جلساتی با حضور روسای دادگستری استان زنجان مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: در این جلسه روسای تشکل‌های مربوطه مانند اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و نظام مهندسی و تولید کننده بزرگ استان حضور دارند.

وی با تاکید براینکه این جلسه با هدف طرح مشکلات و رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: انتظاراتی که حوزه اقتصادی استان و کشور از حوزه بازرسی وجود دارد عملیاتی کردن جهش تولید است.

فغفوری با اشاره به اینکه تولیدکنندگان انتظار دارند تسهیل‌گری برای رونق تولید دارند افزود: برای تحقق شعار سال باید اقداماتی انجام شود که فعالیت واحدهای تولیدی متوقف نشود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کارخانجات در تامین و تهیه مواد اولیه‌ مشکل دارند و برخی از بخشنامه‌های بانک مرکزی برای تولیدکنندگان مشکلاتی ایجاد کرده که نیازمند اقدامات موثری در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه محقق نمی‌شود و اگر بهترین شرایط هم برای واحدهای تولیدی ایجاد شود ولی در تامین مواد اولیه مشکل داشته باشند تولید مختل شده و قطعا جهش تولید تحقق نمی‌یابد.

وی عنوان کرد: این الزام وجود دارد که بانک مرکز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و هموار کردن مسیر تولید قواعد و دستورالعمل‌های متفاوت‌تری را در پیش بگیرد.

فغفوری با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای تولیدی نیازی به ارز سیستم بانکی ندارند عنوان کرد: تسهیل‌گری برای واحدهای تولیدی ایجاد شود تا بتوانند از منابع ارزی خودشان در خارج از کشور بدون انتقال ارز مواد اولیه وارد کنند تا چرخ کارنجات داخلی متوقف نشود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر