logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۶۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دولت اسلامی و یک نکته ...

دولت-اسلامی-و-یک-نکته-...
سیاست ورزی و سیاستمداری در یک دولت اسلامی در ردیف معناهایی چون صداقت ،خلوص،شفافیت،تواضع،در مسیر الهی بودن ،دوری جستن از لابی های کثیف برای کسب قدرت ،ترجیح منفعت جامعه بر منفعت شخصی، و...قرار می گیرد.

به گزارش موج رسا; دکتر فرشید جعفری در یادداشتی نوشت؛، در یک دولت مبتنی بر الهیات اسلامی -شیعی که برآمده از یک انقلاب اسلامی شیعی ست.سیاست و اجتماع در تداوم الهیات اسلامی -شیعی می باشد.و مردمانی که در قلمرو این دولت می زیند، از دولت مردان و مجلسیان تا مردم عادی این فرض را از پیش پذیرفته و در ذهن شان مسجل کرده اند.

بنابراین ماهیت فکر و عمل شان نیز باید بر حسب این پیش فرض با شکوه تعریف گردد که سیاست و اجتماع در تداوم الهیات اسلامی - شیعی ست. اما در مواردی شنیده می شود که برخی، جملاتی بر زبان می آورند که با این پیش فرض سازگار ی ندارد .برخی از این جملات به قرار ذیل است:

«آدم مومن وخوبی ست اما اصلا سیاست ندارد» یا « سیاست داشته باش» ویا«سیاست است دیگر ،در سیاست همه چیز امکان پذیر است»
این جملات معنایی جز این ندارد که قلمرو سیاست عرصه ی دین مداری و اخلاق دینی نیست.و این معنا با پیش فرض اساسی یک دولت اسلامی -شیعی برآمده از انقلاب اسلامی سازگاری ندارد.
اگر در یک دولت سکولار غربی این جملات از سوی افراد آن جامعه صادر گردد ،مشکلی پیش نمی آید ،اما صدور چنین گزاره هایی در یک دولت اسلامی و تکرار آن، جامعه را از هدف والای خود که دست یابی به تمدن با شکوه اسلامی شیعی ست ،ناخواسته باز می دارد و تدریجا با همه گیر شدن این جملات به صورت پنهان ،سکولاریسم ریشه می دواند .
اساسا سیاست ورزی و سیاستمداری در یک دولت اسلامی در ردیف معناهایی چون صداقت ،خلوص،شفافیت،تواضع،در مسیر الهی بودن ،دوری جستن از لابی های کثیف برای کسب قدرت ،ترجیح منفعت جامعه بر منفعت شخصی، و...قرار می گیرد.
بنابراین نماینده ی مجلس دولت اسلامی علی الاصول انسان خوبی ست .و این خوب بودن ریشه در آموزه های سنت اسلامی یعنی اندیشه و قول و فعل پیامبر اعظم و امامان معصوم دارد .و این خوب بودن هیچ تناقضی با سیاست داشتن و سیاست ورزی نخواهد داشت و عین آن خواهد بود .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر