logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۶۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

صادرات باید از روند سنتی بودن خارج شود/ نبود تنوع صادراتی ضعفی که باید جبران شود

صادرات-باید-از-روند-سنتی-بودن-خارج-شود-نبود-تنوع-صادراتی-ضعفی-که-باید-جبران-شود
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه صادرات باید از روند سنتی بودن خارج شود گفت: تنوع صادراتی در استان زنجان کم بوده و باید گسترده‌تر شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا روابط تجاری کشورها کاهش یافت و صادرات و واردات در خیلی از کشورها از جمله ایران با مختل مواجه شد اظهار کرد: نقشه راه صادراتی برای استان زنجان در اتاق بازرگانی تدوین شده که در مرحله تدوین نهایی آن قرار داریم.

وی عنوان کرد: تصمیم بر این است که سبد کالایی و محصولات خود را افزایش دهیم و به نوعی صادرات استان زنجان از روند سنتی بودن خارج شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید براینکه در این سند چشم انداز‌ها جدید در حوزه صادرات در نظر گرفته شده است افزود: هدف این سند افزایش تعداد محصولات صادراتی استان و همچنین شناسایی بازارهای جدید در حوزه صادرات است.

وی عنوان کرد: باید به دنبال مشتریان جدید و بازارهای جدید در کشورهای جدید باشیم و مقصد صادراتی استان زنجان را افزایش دهیم تا در مواقع بحرانی با بسته شدن و یا محدود شدن مرز کشوری که هدف صادراتی استان زنجان است با مشکل مواجه نشویم.

رنگرونا با تاکید براینکه هدف ما خارج شدن از روند صادرات به روش سنتی هستیم عنوان کرد: هدفگذاری کردیم امسال و در نهایت سال آینده به این نتیجه مهم در استان برسیم.

وی با تاکید براینکه در ایام بیماری کرونا به این نتیجه مهم رسیدیم که باید بازار صادراتی استان را گسترده کنیم عنوان کرد: نباید به روش سنتی در حوزه صادراتی اکتفا کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه دولت برای کمک به تحقق این موضوع می‌تواند روابط تجاری بین کشورها را تسهیل کرده و با بازاریابی بین‌المللی و اعزام هیئت‌ها و جذب هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف و همچنین از طریق سفارتخانه‌ها روابط تجار داخلی را با بازرگانان کشورهای مختلف افزایش دهد گفت: مسئولان استانی در این راستا همراه صادرکنندگان هستند از هیچ کمکی دریغ نکردند و تا به امروز این روند وجود داشته و بعد از این نیز امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا مسئولان دولتی نیز به دنبال افزایش میزان و تنوع کالاهای صادراتی هستند عنوان کرد: عدم همکاری مسئولان قطعا منجر به شکست پروژه نقشه صادراتی استان خواهد بود.

رنگرونا خاطر نشان کرد: این نکته نیز قابل توجه است که بخش خصوصی با همه مشکلات در هر صورت راه خود را پیدا خواهد کرد و صادرکنندگان کارهای خود را به صورت تیمی و یا انفرادی کار خود را انجام داده و بازار‌های جدید صادراتی را شناسایی خواهد کرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر