logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۶۳۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج:

«نسرا» به دنبال تربیت «انسان رسانه ای» طراز و متناسب با «گام دوم» انقلاب اسلامی است

«نسرا»-به-دنبال-تربیت-«انسان-رسانه-ای»-طراز-و-متناسب-با-«گام-دوم»-انقلاب-اسلامی-است
دکتر معین «نسرا» را حرکتی بزرگ برای تقویت بنیان های خانواده و ارتقای سبک زندگی مومنانه دانست و گفت: تربیت چنین نیروهایی به تشکیل جبهه دفاع از ارزش ها و هنجارهای اسلامی خواهد انجامید و سبک زندگی جامعه اسلامی را مومنانه‌تر خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; دکتر مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج بر اهمیت تعریف ماموریت‌های متناسب با گام دوم انقلاب در لبیک به بیانیه تاریخی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: آنطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلاب در چهل سالگی خود باید گام نویی را بردارد که این گام نو، الزامات و نیازهای خاص خود را دارد.


وی با تاکید بر اهمیت قدرت رسانه ها در جهت دهی به افکار عمومی افزود: دنیای کنونی ما در چنبره قدرت رسانه ها است و مردم دنیا به موضوعات و مفاهیمی می اندیشند که رسانه ها به خوردشان می دهند. رسانه ها جریان های اصلی فکری جوامع را تعیین می کنند و ما در گام دوم انقلاب با این حقیقت بزرگ مواجه هستیم.
معین تقویت بنیان‌های فکری عموم مردم برای مواجهه نقادانه با رسانه ها را نیاز فوری جامعه اسلامی دانست و افزود: ما همانطور که در اوایل انقلاب با «نهضت سوادآموزی»، حرکتی جهادی و بزرگ در عرصه با سواد کردن مردم و ارتقای فرهنگ عمومی برداشتیم، باید مبتنی بر اقتضائات گام دوم انقلاب، «نهضت سواد رسانه ای» را راه می انداختیم که ما در سازمان بسیج، مبتنی بر چنین بینشی، «نسرا» (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی) را راه اندازی کردیم.

وی «نسرا» را حرکتی بزرگ برای تقویت بنیان های خانواده و ارتقای سبک زندگی مومنانه دانست و افزود: ما در نسرا به دنبال تربیت «انسان رسانه ای» طراز انقلاب اسلامی هستیم؛ کسی که بتواند در فضای مجازی کنش فعالانه و آگاهانه داشته باشد. تربیت چنین نیروهایی به تشکیل جبهه دفاع از ارزش ها و هنجارهای اسلامی خواهد انجامید و سبک زندگی جامعه اسلامی را مومنانه‌تر خواهد کرد.

معین با ارائه آمارهای مختلف، فعالیتهای انجام شده در حوزه «نسرا» را اینگونه شرح داد: نسرا در سال 1398 شروع به کار کرد و در طول همین یکسال فقط در دوره های متمرکز کشوری، قریب به 12000 مدرس شرکت کردند که با توجه به حساسیتهای زیادی که برای گزینش و انتخاب مدرسان وجود دارد، تاکنون 1400 مدرس سواد رسانه ای در سراسر کشور از میان آنها گزینش شده اند.

این استاد سواد رسانه ای به این موضوع اشاره کرد که نسرا در همه استانها حضور دارد و به صورت هفتگی حداقل 20 کلاس آموزشی در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و در مجموع با یک نگاه حداقلی می توانیم ادعا کنیم در آموزش های متمرکز و آموزش های استانی، قریب به 200 هزار نفر آموزش های مقدماتی حوزه سواد رسانه و فضای مجازی را دریافت کرده اند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج افزود: ما در کنار کلاسهای آموزشی، کانال های تبلیغی مختلفی با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی در شبکه های اجتماعی مختلف راه اندازی کرده ایم که روزانه میزان قابل توجهی از تولیدات فرهنگی در این حوزه تولید و توزیع می کنند. مخاطبان این کانال ها هم عموم مردم در نظر گرفته شده است تا در برابر هجوم پیام های رسانه ای واکسینه شوند.

وی همچنین به دوراندیشی این سازمان در مورد آموزش های مجازی اشاره کرد و گفت: از سال97 ما به این نتیجه رسیدیم که باید در کنار آموزشهای سنتی، آموزشهای مجازی نیز در دستور کار بسیج قرار بگیرد و در این راستا، سامانه آموزش مجازی بسیج راه اندازی شد که تاکنون هزاران ساعت آموزش آفلاین و آنلاین در این سامانه طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر