logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۶۳۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در زنجان

برگزاری-پنجمین-دوره-انتخابات-مجامع-جمعیت-هلال-احمر-در-زنجان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان، 23 خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; شهرام میرزایی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر 109 نفر کاندید بودند که پس از بررسی‎های ستاد اجرایی شهرستان و هئیت نظارت برای انتخابات، 87 نامزد تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه 67 نفر شورای اجرایی محسوب می‌شود، افزود: 21 نفر نیز وظیفه بازرسی را برعهده دارند.

این مسئول 4 نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر علی‌البدل و یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پروتکل‌های بهداشتی در اجرای این دوره انتخابات مورد توجه قرار می‌گیرد.

میرزایی افزود: فعالیت‌های این دوره انتخابات از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و پس از برگزاری مجمع شهرستان‌ها، مجمع استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: این مجمع در مرحله دوم هئیت مدیره جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود که 4 نفر به عنوان عضو اصلی، دو نفر علی‌البدل، دو نفر به عنوان بازرس و دو نفر به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

این مسئول گفت: مجمع کشوری با حضور 4 نفر از اعضای مجمع استان زنجان برگزار می‌شود که این امر ناشی از تعداد شرکت کنندگان در این دوره است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شرایطی همچون داشتن حداقل دو سال فعالیت مستمر، مدرک تحصیلی کارشناسی برای شورای اجرایی و فوق لیسانس برای هئیت مدیره و شورای عالی جمعیت هلال احمر ضروری است.

میرزایی افزود: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای فعالیت اعضای جمعیت هلال احمر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای داوطلب این جمعیت در استان زنجان 14 هزار و 690 نفر است که 10 هزار و 683 نفر واجد شرایط بودند.

این مسئول افزود: از بهمن ماه جلسات آموزشی برای مقابله با بیماری کرونا آغاز شد و با شیوع بیماری کرونا، اطلاع‌رسانی و آموزش جدی‌تری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به کمبود ماسک در ابتدای شیوع این بیماری، افزود: با برگزاری نشست با اداره کل فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی شد و تا کنون 2 میلیون و 800 هزار ماسک تولید و در سطح استان توزیع شده است.

میرزایی با بیان اینکه 300 نفر از داوطلبان در کارگاه‌ها فعالیت داشتند، افزود: 300 میلیون تومان از طریق مرکز به استان حواله شد و مایحتاج ضروری برای نیازمندان تهیه شد.

وی از توزیع 5 هزار و 800 بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند خبرداد و گفت: سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در نقاهتگاه‌ها انجام و افراد تایید شده به شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

این مسئول بیان داشت: 24 پست در مبادی ورودی شهرها برپا شد و یک هزار و 64 نفر از اعضای داوطلب و پرسنل در این کار دخیل بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: گسترش و ارتقای آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه از مهمترین برنامه‌های هلال احمر است که این موضوع در استان زنجان نیز اجرایی می‌شود.

میرزایی از ارائه آموزش‌های آنلاین از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آموزش‌های آنلاین برخوردار شوند.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار و 33 دوره آموزشی در استان زنجان برگزار شد که بیشتر این آموزش ها همگانی بوده است.

این مسئول یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان زنجان برای یک هزار و 60 نفر زائر استان زنجان به حج تمتع خدمات رسانی می‌کند که تا کنون برای 866 نفر معاینات پزشکی انجام شده و 806 نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: به موجب قانون مدیریت بحران کشور متولی مهار آتش وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت دفاع است اما از آنجایی که جنگل‌ها و مراتع سرمایه ملی است، جمعیت هلال احمر به عنوان پشتیبان در کنار این دستگاه‌ها است.

میرزایی با اشاره به وضعیت انبارهای جمعیت هلال احمر استان زنجان برای مقابله با بحران، گفت: در حال حاضر وضعیت انبارهای استان مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: مانور فرضی برای سنجش میزان آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر و یک مانور استانی امسال در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: طبق دستورالعمل‎های کشوری به روزرسانی اقلام انبارهای استان زنجان انجام و اقلام در بسته‌های 24 ساعته، 72 ساعته و یک ماهه تفکیک می‌شوند.

وی از تغییرات فیزیکی داروخانه جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد و گفت: در خصوص داروهای خاص تاکنون علیرغم پیگیری‌ها، همکاری های لازم از دستگاه‌های ذیربط انجام نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر