logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۶۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون آموزشی دانشگاه زنجان خبر داد

آغاز امتحانات دانشگاه زنجان از 10 تیرماه

آغاز-امتحانات-دانشگاه-زنجان-از-10-تیرماه
معاون آموزشی دانشگاه زنجان با اشاره به تقویم آموزش دانشگاه زنجان گفت: امتحانات دانشگاه زنجان از 10 تیرماه ماه به مدت دو هفته برگزار می‌شود.

حبیب الله زلفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری کلاس‌های نظری دانشگاه زنجان در بستر فضای مجازی، اظهار کرد: کلاس‌های درسی دانشگاه زنجان در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی زیرساخت‌ها و برگزاری کلاس‌ها در بستر فضای مجازی کمی برای دانشگاه سخت بود چراکه به یکباره فضای تدریس دانشگاه‌ها تغییر کرد، ابراز کرد: دانشگاه زنجان تا به امروز هیچ تجربه عملی در برگزاری کلاس‌های مجازی در این حجم را نداشته است.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان با اشاره به برگزاری امتحانات دانشگاه زنجان، تصریح کرد: با مطالعات و بررسی تمامی روش‌های موجود برای برگزاری امتحانات به این نتیجه رسیده‌ایم که امتحانات دانشگاه را در مقطع کارشناسی به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی با اشاره به شرایطی که مانع از برگزاری امتحانات به صورت حضوری است، عنوان کرد: به دلیل ایجاد تجمع در خوابگاه‌ها، سلف ها، سرویس‌های ایاب و ذهاب و... امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری وجود نداشت و خانواده‌ها درخواست برگزاری امتحانات را به صورت غیرحضوری داشتند.

زلفخانی با اشاره به بازه زمانی کلاس‌های درسی دانشگاه زنجان، افزود: کلاس‌های درسی دانشگاه زنجان در تاریخ 4 تیرماه به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه امتحانات دانشگاه زنجان از 10 تیرماه به مدت دو هفته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال مطالعه و بررسی بستر و نحوه برگزاری امتحان به صورت آنلاین و غیرحضوری هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان با اشاره به امتحانات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه زنجان، عنوان کرد: امکان برگزاری امتحانات دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل تعداد کم دانشجویان این مقاطع به صورت حضوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه اساتید برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری در مقطع ارشد و دکتری باید هماهنگی لازم را با دانشگاه و دانشجویان جهت انجام اقدامات لازم انجام دهند، ابراز کرد: در صورت اعلام هر یک از اساتید برای برگزاری امتحانات پایان‌ترم به صورت حضوری، دانشگاه اقدامات لازم را در جهت حفظ سلامت دانشجویان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌دهد چراکه سلامت دانشجویان محور کار ما است.

زلفخانی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا کلاس‌های عملی را برگزار کنیم، تصریح کرد: ممکن است در صورت فروکش کردن بیماری کرونا در استان کلاس‌های عملی را بعد از امتحانات به صورت فشرده برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه به پیشنهاد برخی از گروه‌های آموزشی برخی از کلاس‌های عملی را می‌توان به صورت مجازی برگزار کرد، تأکید کرد: کلاس‌های عملی برای دانشجویان ترم‌های آخر به صورت حضوری یا مجازی یا تلفیقی از حضوری و مجازی برگزار خواهد شد تا دانشجویان در فارغ‌التحصیلی دچار مشکل نشوند.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان بیان کرد: سیاست دانشگاه زنجان تعامل با دانشجو است و در این شرایط در تلاش هستیم که از مشکلات دانشجو بکاهیم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر