logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۶۳۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

پیشنهاد اکران فیلم‌های پرفروش در بازگشایی سینما

پیشنهاد-اکران-فیلم‌های-پرفروش-در-بازگشایی-سینما
سینمادارها معتقدند زیانی که طی ۴ ماه تعطیلی به صنعت سینما وارد می‌شود، ‌به اندازه‌ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی امکان جبران آن را ندارد و نیازمند کمک دولت است.

به گزارش موج رسا; با درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با موافقت مشروط ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ سینماهای کشور از ابتدای تیرماه  با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی می‌شوند. قرار است مواد بهداشتی مورد نیاز سینماها به همراه ۱۰۰ هزار ماسک، با حمایت سازمان سینمایی و از طریق انجمن سینماداران تأمین شود.

بدین ترتیب، سینماهای کشور پس از ۴ ماه باز خواهند شد، این در حالی است که بسیاری از مشاغل از ابتدای خردادماه به وضعیت عادی بازگشته‌اند.

 

 

 

* بازگشایی مشروط سینماها به تعدیل نیرو می‌انجامد

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی در این باره به فارس گفت: سینما با تأخیر یک ماهه نسبت به دیگر مشاغل بازگشایی می‌شود و این تأخیر باعث ضربات شدیدتری به بدنه سینما خواهد شد. الان هم بازگشایی با ظرفیت ۵۰ درصد مشروط شده و این به معنای نحیف‌تر شدن پیکره اقتصاد هنر است، چون هزینه‌ها که نصف نمی‌شود، بیمه و مالیات که نصف نمی‌شود! بنا بر این سینمادارها مجبور به تعدیل نیرو می‌شوند و این موجب تشدید بیکاری می‌شود.

وی افزود: پس از بازگشایی، دو ماه دیگر محرم و صفر را در پیش داریم که سینماها فروش ندارند؛ بعدش هم پاییز و هشدار مجدد پیک کروناست، بنا بر این امسال برای سینما از دست‌رفته است. حال برنامه دولت چیست؟ نمی‌شود که فقط از وزارت فرهنگ و ارشاد این موضوع را طلب کرد، چون محدودیت منابع دارد.

این دانش‌آموخته فلسفه تصریح کرد: شیوع کرونا لطمه سنگینی به پیکر جامعه ایران زد. جامعه ایرانی بعد از دوران کرونا زخم‌هایی را که دارد، کجا باید ترمیم کند؟ بالاخره قرار است با یک اماکن مذهبی،‌ فرهنگی و هنری برای بازپروری فکری و روحی جامعه مناسبند اما این درمانگاه‌های معنوی اکنون خودشان نابود هستند! 

 

 

 

* جبران ضرر سینماگران از توان وزارت ارشاد خارج است

حسین فرحبخش، تهیه‌کننده پیشکسوت سینما و یکی از مالکان سینما عصر جدید نیز درباره اینکه آیا بازگشایی سینماها بیش از پیش طولانی نشده اصست، گفت: باز شدن سینماها خارج از حوزه تخصصی وزارت ارشاد و مربوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا بود. ستاد هم تا الان به هر دلیلی با بازگشایی سینماها موافقت نکرد، خیلی شغل‌های دیگر هم هست که خطرناک‌تر و غیرقابل‌کنترل‌تر از سینماست، اما ظاهرا قرار شده از ابتدای تیر سینماها با پروتکل خاصی باز شود.

وی ادامه داد: باز شدن سینما، شرایط را تا حدی عادی می‌کند، کرونا مانند سازی است که در بغل نوازنده است و باید مراقب آن باشد که نشکند، الان باید مراقب کرونا باشیم و زندگی کرونایی را ادامه دهیم؛ تا زمانی که به لطف الهی واکسن آن ساخته شود.

فرحبخش ادامه داد: ایران با وجود تحریم‌های سنگین ظالمانه از بسیاری کشورها در مقابله با کرونا بهتر عمل کرد. به هر حال فکر می‌کنم نظام و دولت به نمایندگی از آن، شیوع این ویروس را خوب کنترل کرد اما اصحاب فرهنگ و هنر دچار صدمه سنگین شدند. وزیر ارشاد ۲۳ فروردین میزان آسیب به فرهنگ و هنر را حدود هزار میلیارد تومان اعلام کرد که الان در خردادیم و احتمالاً این رقم بیش از دو برابر شده است.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینما تصریح کرد: دولت وضع مالی خوبی ندارد اما باید ضررهای ناشی از تعطیلی سینماها را برای سینمادار جبران کند و فکر اساسی برای آن داشته باشد. البته تا جایی که در جریانم، سازمان سینمایی دارد تدابیر و اقدامات مؤثری را می‌سنجد تا برای آن برنامه‌ریزی کند. اکنون که تاریخ بازگشایی تقریبی سینماها مشخص است، آقای انتظامی بهتر می‌تواند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند و شنیده‌ام تا پایان این هفته مشخص می‌شود؛ به شرطی که دولت به آن‌ها کمک کند. باید صبر کنیم ببینیم چه می‌شود.

فرحبخش در پایان تصریح کرد: دولت باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند، چون در قدرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست که این رقم‌های هنگفت را جبران کند. 

 

 

* سینمادارها از پاییز به دفاتر پخش بدهکارند

سعید خانی، تهیه‌کننده و مدیر دفتر پخش «خانه فیلم» هم به فارس گفت: مطالبه اصلی ما به عنوان دفتر پخش، طلبی است که بابت پخش فیلم‌ها از سینمادارها داریم، ظاهراً در حال بررسی هستند که وامی به سینماها بدهند تا ما بتوانیم طلبمان را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: سینماها از پاییز به دفاتر پخش بدهکار هستند و امید این را داشتند که با فروش نوروزی، بتوانند آن را پرداخت کنند اما شیوع کرونا مانع آن شد. امیدواریم وزارت ارشاد کمک کند تا ما بتوانیم طلب‌هایمان را وصول کنیم.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینمایی گفت: اگر دو فیلم خوب و پرفروش برای اکران اول تیر پیش‌بینی و همراه با تبلیغات مناسب اکران شود، می‌توان امیدوار بود با همین ظرفیت ۵۰ درصدی هم مردم استقبال خوبی خواهند داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر