logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۶۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان:

نهاده‌های دامی ترخیص شده هفته آینده به استان زنجان می‌رسد/ تامین نیاز دامداری‌ها از ذخیره استراتژیک استان

نهاده‌های-دامی-ترخیص-شده-هفته-آینده-به-استان-زنجان-می‌رسد-تامین-نیاز-دامداری‌ها-از-ذخیره-استراتژیک-استان
معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان با اشاره به آزاد سازی نهاده‌های دامی از بنادر کشور گفت: نهاده‌های دامی ترخیص شده تا یک هفته آینده به استان زنجان می‌رسد.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی از تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی خبرداده است اظهار کرد: نهاده‌ها بعد از آزاد سازی از بنادر از طریق بخش خصوصی به وزارتخانه اعلام بار می‌شود و بعد از آن از طریق وزارتخانه نیز در بین استان‌ها تقسیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید حداکثر تا یک هفته آینده اقدامات تقسیم بندی نهاده‌ها انجام شده و در بین استان تقسیم شود تصریح کرد: در گذشته تخصیص نهاده در بین استان وجود داشت ولی به دلیل کمبود جوابگوی نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها نبود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان افزود: تا به امروز بخشی از نیاز استان به نهاده‌های دامی از محل ذخیره استراتژیک استان و بخشی کمی نیز از طریق سهمیه استان تامین می‌شد ولی جوابگوی استان نبود.

وی با اشاره به اینکه اگر به مقدار کافی نهاده برای استان تخصیص داده شود نیاز استان تامین خواهد شد گفت: تا به امروز میزان سهمیه استان زنجان مشخص نشده است.

صادقی با بیان اینکه نهاده‌های ذرت، کنجاله سویا و جو از جمله نهاده‌های دامی مورد نیاز استان بوده که از طریق واردات تامین می‌شود بیان کرد: ذرت و کنجاله سویا بیشترین مصرف در استان را دارد و نیاز ماهانه استان به ذرت 16 هزار تن و کنجاله سویا حدود 8 هزار تن است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تخصیص بلافاصله محموله‌ها به استان انتقال یافته و در بین دامداری ها تقسیم خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان افزود: با اعلام وزارت جهادکشاورزی کامیون‌های مورد نیاز حمل نهاده‌های دامی نیز اختصاص یافته و نگرانی در خصوص رسیدن این نهاده‌ها به مرغداریها و دامداریها وجود ندارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر