logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۶۳۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

صدور سند مالکیت برای بیش از 69 درصد خانوارهای روستایی در استان زنجان

صدور-سند-مالکیت-برای-بیش-از-69-درصد-خانوارهای-روستایی-در-استان-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و ارتقای توسعه پایدار می‌شود.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای اظهار کرد: تاکنون 63995 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و 7107 جلد سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

خواجه‌ای افزود: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان 1/69درصد بوده که این میانگین در سطح کشور 93/60 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری 28/12در سطح کشور و در استان زنجان 9/27 درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، برای توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

خواجه ای یادآور شد: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی ، بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستا ها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه، صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد ومتقاضیان میتوانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، افزود: در صورت استقبال آن دسته از روستائیان عزیز که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی2 سال نسبت به سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد استان اقدام نماید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می کند و به عنوان یک پشتوانه برای روستائیان به شمار می آید.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر