logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۶۳۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون راه و شهرسازی استان زنجان:

اداره کل راه و شهرسازی قدرت اجرایی برای ورود به گرانی اجاره بها را ندارد/ قولنامه‌های بدون کد رهگیری مشکل افزایش اجاره بها در زنجان

اداره-کل-راه-و-شهرسازی-قدرت-اجرایی-برای-ورود-به-گرانی-اجاره-بها-را-ندارد-قولنامه‌های-بدون-کد-رهگیری-مشکل-افزایش-اجاره-بها-در-زنجان
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی قدرت و قوه اجرایی برای ورود به گرانی یا ارزانی اجاره بها نداشته و قانون به این اداره کل این اختیار را نداده است.

سعید شاهین فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در زمینه گرانی مسکن و زمین در استان زنجان بررسی های لازم انجام شده است و بر خلاف دیدگاه موجود در جامعه و بر اساس آمار مرکز آمار کشور، زنجان جزو استان‌های صدر جدول در زمینه گرانی نیست.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده زنجان در رتبه هشتم گرانی زمین و مسکن در کشور قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه بنگاه‌های مسکن زیر نظر اتحادیه اصناف بوده و ستاد تنظیم بازار نیز وظیفه دارد قیمت‌ها را بررسی کند که این ستاد زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی از نظر آمار و اطلاعات کلی رصدهای لازم را انجام می‌دهد، اما اینکه قدرت اجرایی داشته باشیم اینگونه نیست.

شاهین فر بیان داشت: وظیفه اصلی اداره کل راه و شهرسازی تولید و سیاستگذاری در زمینه مسکن است و در موضوع قیمتگذاری دخالتی ندارد.

وی عدم ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا را یکی از دلایل گرانی اجاره بها عنوان کرد و افزود: متاسفانه هر چه مسکن عرضه می‌کنیم قیمت‍‌ها بالانس نمی‌شود که باید دلایل آن بررسی شود.

این مسئول ادامه داد: همه سازمان‌های مرتبط با موضوع قیمت مسکن باید به موضوع گرانی اجاره بها ورود پیدا کرده و با قیمت‌گذاری مناسب میزان اجاره بها را کاهش دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: قولنامه‌ای که با کد رهگیری ثبت می‌شود مستلزم پرداخت هزینه است که گاهی برای عدم پرداخت مبلغ مورد نظر، قولنامه‌ها بدون کد رهگیری نوشته می‌شود.

شاهین فر افزود: فرار بنگاه‌ها از ثبت کد رهگیری در قولنامه‌ها موجب ایجاد مشکلاتی نظیر افزایش اجاره بها می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر