logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۶۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 12 دقیقه ]
در میزگرد موج رسا با جوانان پیرو خط امام (ره) مطرح شد؛

انقلاب اسلامی الگوی تمامی انقلاب های مستضعفان جهان است

انقلاب-اسلامی-الگوی-تمامی-انقلاب-های-مستضعفان-جهان-است
دانشجویان پیرور خط امام (ره) در میز گرد موج رسا، با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی از تاثیرات بالای فرهنگی و سیاسی انقلاب بر جهان گفتند.

به گزارش موج رسا; به مناسبت 14 خراد ماه و رحلت امام خمینی (ره) بر آن شدیم که خط امام (ره) را از زبان نسل چهارم و پنجم انقلاب و جوانان پیرو خط امام (ره) بشنویم و در این راستا پایگاه خبری موج رسا طی میزگردی با دعوت از فعالان دانشجویی از دانشگاه های استان در قالب میز گرد اقدام به بازخوانی سیره وخط امام (ره) از نگاه دانشجویان خط امام کرد.

رضای خدا تنها معیار امام در تصمیم گیری بود

سجاد عباسی یکی از دانشجویان زنجانی با بیان اینکه امام خمینی به معنای واقعی کلمه دنیا را تکان داد، ابراز کرد: امام خمینی (ره) در طول تاریخ جزو شخصیت های کم نظیر و بی نظیر است و رهبری مانند ایشان در جهان بسیار کم دیده شده است.

وی با با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام خمینی (ره)، افزود: یکی از ویژگی های اخلاقی برجسته امام خمینی (ره) شجاعت ایشان در تمامی ابعاد بود که بدون در نظر گرفتن فشار های داخلی و خارجی تصمیم می گرفتند.

مسئول گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه امام برای تصمیم گیری های خود فقط یک معیار داشتند، افزود: امام برای تصمیم گیری ها فقط رضای خداوند را در نظر می گرفتند.

وی با یاد آوری رفتار اما در برابر سفیر کشور شوروی، افزود: امام خمینی (ره) در زمانی که انقلاب اسلامی قدرت خاصی را در جهان نداشت برخوردی را بایک ابر قدرت می کنند که جای تامل زیادی دارد و این شجاعت امام (ره) ستودنی است.

عباسی افزود: این شجاعت امام به این خاطر است که امام (ره) جز از خدا نترسید و کاری کرد تا تمام ابر قدرت ها از او بترسند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: نظم در سیره امام خیلی جای تامل دارد به گونه ای که همسایگان ساعت های خود را با امام خمینی تنظیم می کردند.

مسئول گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک شخصیت زمینی نبودند و یک حلقه وصلی با معنویات داشته اند که این باعث تاثیر گذاری بیشتر امام در دنیا شد، افزود: راه اما خمینی (ره) راه دین بود.

وی با اشاره به اقداماتی که امام خمینی انجام دادند و تاثیرات بسیار بالایی که این اقدامات در سطح بین الملل داشت، افزود: انجام این کار ها با یک هوش صرفا زمینی ممکن نیست برای مثال شکست حکومت نظامی در 22 بهمن، روز قدس، دستور پشتیبانی از پاوه و فتح خرمشهر با هوش زمینی ممکن نیست.

عباسی با بیان اینکه تاثیر فرهنگی که امام خمینی در منطقه و جهان انجام دادند برگرفته از تربیت دینی امام خمینی (ره) بودند، افزود: تاثیر نفس امام باعث تربیت افراد مانند شهید آوینی و شهید نادر مهدوی شد که این ها در داخل کشور بودند و مقاومت فلسطین، لبنان و... نیز با درایت امام خمینی (ره) شکل گرفتند.

تمامی مستضعفان جهان پیرو انقلاب خمینی هستند

علیرضا جراحی با بیان اینکه طی چند روز گذشته برخی از نشریات خارج از کشور را برسی کردم و برخی از این نشریات و سایت های خبری به شخصیت امام خمینی و انقلاب ایشان پرداخته بودند، افزود: برخی از این نشریات در تعریف شخصیت امام خمینی (ره) از ادبیات جمهوری اسلامی ایران برای امام خمینی (ره) استفاده کرده بودند و کلماتی مانند امام و آیت الله خمینی در این نشریات دیده می شد و از امام با یک ادب و احترام خاصی یاد شده بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای تمام آزادی خواهان جهان ماندگار شد، افزود: هیچ جای دنیا قیامی شکل نگرفته مگر اینکه حرفی از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی باشد البته منظورم مشکلات صنفی در کشور ها نیست، مستضعفانی که آزادی خواه هستند و می خواهند در برابر استکبار بایستند را می گویم.

مسئول گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به علم امام خمینی (ره)، افزود: متخصصان علوم دینی معترف هستند که امام خمینی (ره) نو آوری بسیار بالای را در علم و اجتهاد داشتند.

وی با اشاره به تعاریفی که از طرف اطرافیان امام خمینی (ره) در باره زندگی ایشان کرده اند، افزود: امام خمینی (ره) زندگی بسیار فوق العاده ای داشتند به گونه ای که دشمن هرچه تلاش کرد نتوانست از زندگی حضرت امام خمینی (ره) چیزی را خلاف سبک زندگی اسلامی پیدا کند.

جراحی با بیان اینکه توکل به خدا در زندگی امام (ره) بسیار مشهود است، افزود: امام در سخت ترین و راحت ترین کار ها طوری رفتار می کرند که انگار این کار قابل حل و قابل پیشب ینی است و همیشه در برخود با مسائل می فرمودند که امید ما به خدا است.

وی با بیان اینکه صلابت امام در برخود با مسائل بسیار بالا بود، افزود: در زمانی که کسی جرئت مخالفت با آمریکا را نداشت امام می گویند، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم طرح می کنند.

امام (ره) یک شخصیت جریان ساز بود

عرفان عزتی با بیان اینکه بیان تاثیرات امام (ره) و تحولاتی که شخصیت ایشان و انقلاب اسلامی بر جهان گذاشت زمان بسیار زیادی را می طلبد، افزود: از زمانی که امام خواستند یک انقلابی را به خواست خدا رقم بزنند لحظه به لحظه آن برای ما درس زندگی و عمل است.

وی با بیان اینکه تمامی جوانان و انقلابی ها باید از تک تک کلمات و لحظه به لحظه شخصیت امام بهره بگیرند، افزود: امام خمینی (ره) یک شخصیت جریان ساز بودند و این هم از شخصیت معنوی ایشان نشات می گیرد.

فعال بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با گریز به جریان سازی هایی که انقلاب اسلامی در جهان شکل داده است، افزود: به مقصد رسیدن نفتکش های ایرانی بر گرفته از جریانی بود امام در جهان به راه انداخته بودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همه ماهم به عینه صحت این بیان امام را دیدیم.

وی با بیان اینکه 14 خرداد برای ما یک مبدا است، افزود: جریان سازی هایی که شخصیت و انقلاب امام (ره) در دنیا به راه انداخته است ما را تا به اینجا رسانده که ما مقابل استکبار ایستاده ایم.

عزتی با بیان اینکه اگر ما نتایج و دستاور های انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم نتایج و دستاورد های انقلاب اسلامی ایران از تمامی انقلاب های دینی شکل گرفته در جهان بیشتر است، افزود: انقلاب اسلامی در بحث علمی به دستاورد های بسیار بالایی در جهان رسیده است.

وی با بیان اینکه توده مردم باید دست به دست هم دهند تا انقلاب را پیش ببریم چرا که این انقلاب سن زیادی ندارد، افزود: یک مقدار تلاش و شفافیت بیشتر باید در کشور شکل بگیرد و امید به مجلس یازدهم می رود که این شفافیت را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما در این زمان نباید از کار کردن خسته بشویم، افزود: دشمن منتظر است تا ضرباتی سنگین تر و مهلک تر از ضربات قبلی خود را بر پیکر این انقلاب وارد کند و جوانان باید در میدان باشند تا این اتفاق نیفتد.

موج رسا: دستاورد های فرهنگی انقلاب اسلامی که منجر به بروز تحولات سیاسی در جهان شد چیست؟

جراحی با بیان اینکه چرا حرف ما در برابر کشور هایی که به ظلم دچار هستند قابل قبول است، افزود: ما دچار فشار و ظلم بودیم، ما جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشتیم، مظلومان ما را درک می کنند و ماهم آن ها را در ک می کنیم و این یکی از مباحث فرهنگی مهم از انقلا ما است که ما و مستضعفان هم دیگر را درک می کنیم.

وی بیان کرد: انقلاب تاثیرات فرهنگی بالایی را در جهان دارد چراکه که ما در مقابل استکبار با تمام قدرت ایستادیم و پیشرفت کردیم و به یک قدرت تبدیل شدیم و زمانی که ما این سیر را به یک ملت مستضعف بیان می کنیم آن ملت حاصل کار خود را در آینده می بیند و درک می کند که در آینده به کجا می تواند برسد.

مسئول گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه مردم ونزوئلا دیدند که ایران با مقاومت در اوج تحریم ها توانست به آن ها نفت و بنزین برساند افزود: آن ها هم می گویند اگر ماهم جلوی استکبار بایستیم ماهم می توانیم؛ و این ما می توانیم ها باعث شده است که حرف جمهوری اسلام در جهان برو داشته باشد.

وی با اشاره به صحبت های شهید ابومهدی المهندس افزود: این شهید بزرگوار می فرمایند عربی زبان قرآن است و فارسی زبان انقلاب تا زمانی که این منطق وجود دارد ما باید خیالمان راحت باشد.

امام خمینی (ره) مار ا از سلطه فکری غرب و شرق آزاد کردند

مهدی یوسفی با بیان اینکه شخصیت امام خمینی (ره) به قدری والا است که در توصیف نمی گنجد، افزود: رهبری در یکی از بیانات 15 خراد امام را این گونه تعبیر می کنند که امام خمینی (ره) مانند این آیه قرآن هستند که می فرماید ما رهبری و هدایت مردم را به عهده کسی می گذاریم که دونشانه داشته باشند و این نشانه ها این است که صابر باشد و به نشانه های ما ایمان بیاورند و پایبند نشانه های ما باشند که امام به معنای واقعی کلمه این و خصیصه را داشت.

وی با بیان اینکه امام زمانی که وارد ایران شد فرمود: که من در جمهوری اسلامی به دنبال دو خصیصه هستم، افزود: امام با پشتوانه مردم تمام کار ها را انجام داد و دوم اینکه هرجه که صحبت کردند حرفی از اسلام زدند.

دبیر قرارگاه بین الملل شهید هادی طارمی بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دو بال مردم و اسلام به پیش می رود، افزود: زمانی که امام خمینی (ره) به ایران آمدند فرمودند: که من محور کار ها عظمت اسلام و امت قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه ما از سلطه نظامی و اقتصادی و... استکبار خارج شویم ولی از یک چیز به سختی خارج می شویم، افزود: ما از سطله فکری استکبار و غرب به سختی خارج می شویم.

یوسفی با بیان اینکه کاری که امام کردند و جرقه که درایران زدند و کل جهان را این کار شعله ور کرد خارج شدن ما از سطله فکری دو بلوک شرق و غرب بود، افزود: در آن زمان برخی از کشور ها تحت سلطه بلوک شرق و برخی تحت سلطه بلوک غرب بودند که امام آمدند و نه شرقی و نه غربی را به صراحت بیان کردند.

وی با اشاره به تعابیر به کار رفته در خصوص امام خمینی (ره) از طرف رهبران کشور های دیگر، افزود: رهبر شوروی در تعریف امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) فراتر از زمان می اندیشید و در بعد مکان نمی گنجید او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: دو بلوک شرق و غرب از میان خواهد رفت و تفکر جدیدی که اسلام را معرفی می کند به دنیا حاکم خواهد شد.

دبیر قرارگاه بین الملل شهید هادی طارمی بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه دیدیم که کمونیسم از بین رفت و اکنون هم نفس های آخر خود را می زند، افزود: اندیشمندان لیبرال دموکراسی اعلام می کنند که اندیشه آن ها رو به انحطاط است و اخلاق گرایی در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه امام (ره) بر برابری همه ادیان، رنگ ها، نژاد ها اعتقاد داشت، افزود: در نظر امام این گونه نبود که شخصی که سیاه پوست است به او هتک حرمت شود و کسی که سفید پوست است اجر و قرب بالاتری داشته باشد.

یوسفی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در تسخیر لانه جاسوسی دو اولویت برای آزاد سازی گروگان ها اعلام کرده بود که در تاریخ به آن کم پرداخته شده است و آن این بود که امام (ره) آزاد سازی زنان و سیاه پوستان را در اولویت قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه امام (ره) به اینکه خدا با ما است ایمان داشت، افزود: حاصل این اعتقاد صدور انقلاب به تمامی جهان و پرتاب ماهواره به فضا می شود.

دبیر قرارگاه بین الملل شهید هادی طارمی بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، افزود: ایران اسلامی اکنون با چهل سال قدمت به جایی رسیده است که در مقابل دو بلوک شرق و غرب ایستاده است.

وی با بیان اینکه برزگترین دستاور انقلاب جدایی تفکر انقلاب اسلامی از غرب بود، افزود: در گذشته ایران مستعمره غرب بود اما اکنون با تفکر اسلامی و شعار نه شرقی و نه غربی پیش می رود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر