logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۶۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان:

سخنرانی‎ها و مسیر امام خمینی (ره)، الگوی جامعه امروز است

سخنرانی‎ها-و-مسیر-امام-خمینی-(ره)،-الگوی-جامعه-امروز-است
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: امام خمینی (ره) اگر چه امروز در جامعه حضور جسمی ندارد اما سخنرانی‎ها، برنامه‌ها و مسیری که ترسیم کرده‌اند، الگوی ما است.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: 14 خرداد به عنوان سالروز رحلت امام خمینی (ره) خاطره‌ای تلخ در اذهان مردم ایران محسوب می‌شود که آنروز مردم ایران، انقلابیون، آزادی خواهان و مومنین با شنیدن این خبر غمگین شده و عزاداری کردند.

وی با بیان اینکه مردم ایران تاثر خود را به عناوین مختلف از جمله سینه زدن، گریه کردن، برگزاری مراسم‌های روضه خوانی اعلام می‌کردند، افزود: همه مردم سهمی در این روز داشتند تا ارادات خود را به امام که راه انبیا و اولیا را ترسیم کرده بود، نشان دهند.

 دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان افزود: راه امام خمینی (ره) راهی بود که می‌توانست انسانیت را با رفتار پیامبر گونه خود در رفتار سایر انسان‌ها متجلی کند.

حجت‌الاسلام بیگ محمدی خاطرنشان کرد: مردم میدانستند که اگر از این انسان برجسته و پیامبر گونه درست تبعیت کنند، رستگاری دنیا و آخرت را خواهند داشت.

وی افزود: رفتار، کردار، گفتار و سیره امام خمینی (ره) به گونه‌ای بود که رحلت ایشان برای مردم ایران و جهان تاثر آور و غم انگیز بود.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه در زمان فوت امام در زنجان بودم و دسته‌های عزاداری در امامزاده سید ابراهیم (ع) تشکیل و مراسم عزاداری در قالب مجلس ختم و سوگواری با حضور امام جمعه فقید زنجان برگزار شد.

وی گفت: تاثر، غم مردم و برگزاری مراسم‌های سوگواری نشان می‌داد که مردم چقدر به این پیر سفر کرده علاقه مند هستند اگر چه بسیاری از افراد حتی امام را ندیده بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: خیابان‌ها و مساجد زنجان سیاهپوش شده بود و مردم در کوچه و خیابان و منازل مراسم‌های عزاداری را به مناسبت رحلت امام برگزار می‌کردند.

حجت‌الاسلام بیگ محمدی افزود: امیدواریم این حرکت الهی و معنوی مردم همچنان ادامه یافته و عزت گذاری به امام راحل در سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) اگر چه امروز در جامعه حضور جسمی ندارد اما سخنرانی‎ها، برنامه‌ها و مسیری که ترسیم کرده‌اند، الگوی ما است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر