logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۶۲۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نمایندگان زنجان خواستار عضویت در کدام کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند؟

نمایندگان-زنجان-خواستار-عضویت-در-کدام-کمیسیون‌های-تخصصی-مجلس-هستند؟
نمایندگان مردم استان زنجان درخواست‌های خود را برای عضویت در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; مجلس شورای اسلامی دارای 17 کمیسیون تخصصی است که نمایندگان بر اساس تحصیلات، تخصص، سوابق کاری و اجرایی در این کمیسیون‌ها عضو می‌شوند.

نمایندگان پس از کسب امتیازهای لازم در موارد مطرح شده در این کمیسیون‌ها عضو شده و در جلسات آن شرکت می‌کنند.

هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بر اساس آیین نامه‌های موجود تشکیل می‌شود و این کمیسیون‌ها دارای وظایف و اختیاراتی هستند.

بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی و ارائه گزارش آن به مجلس شورای اسلامی، بررسی و تصویب آزمایشی طرح‌ها و لوایح، رسیدگی به درخواست‌های تحقیق و تفحص از جمله وظایف این کمیسیون‌ها محسوب می‌شود.

همچنین رسیدگی به سئوال نمایندگان از رئیس جمهور و وزرا، بررسی موارد ارجاعی از لوایح و بررسی گزارش‌های عملکردی و نظارتی از اجرای قوانین مربوط به دستگاه‌های ذیربط از دیگر وظایف این کمیسیون‌ها است.

مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی از حضور خود در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: با توجه به تحصیلات، سابقه کاری و اجرایی و عضویت در دوره قبل مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون درخواست دادم.

البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا گفت: درخواست عضویت در دو کمیسیون عمران و کشاورزی را ارائه کرده‌ام.

وی سوابق اجرایی از جمله مدیرکل راهداری استان کردستان، مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان، رئیس اداره راه و ترابری شهرستان طارم، مسئول پروژه‌های مختلف عمرانی، معاون فنی و راهسازی اداره کل راه و ترابری استان زنجان را در کارنامه کاری خود دارد.

مصطفی طاهری دیگر نماینده زنجان و نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، گفت: در دو کمیسیون بودجه و صنایع درخواست خود را اعلام کردم.

وی با بیان اینکه اولویت اول من حضور در کمیسیون تخصصی بودجه است، افزود: کمیسیون صنایع دومین درخواست من بود.

مصطفی طاهری فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه امیر کبیر تهران است و سوابق اجرایی در دانشگاه زنجان را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام شجاعی نماینده مردم ابهر و خرم‌دره نیز هنوز عضویت خود در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی رسانه‌ای نکرده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر