logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۶۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

برگزاری نماز جماعت در مساجد و امامزادگان زنجان/ پرداخت بدهی نیازمندان در مناطق کم برخوردار

برگزاری-نماز-جماعت-در-مساجد-و-امامزادگان-زنجان-پرداخت-بدهی-نیازمندان-در-مناطق-کم-برخوردار
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مساجد و امامزادگان استان زنجان گفت: نمازهای یومیه در همه مساجد و امامزاده‌های زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع بازگشایی مساجد و امامزادگان در استان زنجان اظهار کرد: با بازگشایی امامزادگان و مساجد نماز های یومیه به صورت منظم و با رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمازگزاران برای حضور در نماز  باید وسایل عبادی خود را به همراه داشته باشند عنوان کرد: در امامزاده‌ها زیارت ضریح ممنون بوده چون احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید براینکه این بیماری هنوز به صورت کامل ریشه کن نشده و باید موارد بهداشتی به صورت کامل در مساجد رعایت شود عنوان کرد: در ایام شب‌های قدر نیز مردم همکاری بسیار خوبی داشتند و موارد بهداشتی را رعایت کردند.

وی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی افزود: امسال برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی برگزار شد و این روند همچنان ادامه دارد و مسابقات قرآنی نیز در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به لبیک زنجانی‌ها به فرمان مقام معظم رهبری در کمک مومنانه افزود: زنجانی‌ها در این باره بسیار خوش درخشیدند و همه مردم وارد صحنه شدند و امسال نیز  حدود 8 هزار بسته معیشتی در سطح استان زنجان توزیع شد که این اقدام با حضور خیرین، هیئت امنای مساجد، حسینیه ها و تکیه‌ها انجام شد و همچنین از موقوفات مرتبط با نیت واقفین در این راستا استفاده شد.

وی با تاکید براینکه برای 500 نفر از کارگرانی که در ایام بیماری کرونا بیکار شده بودند کارت هدیه اهدا شد افزود: بیش از یک هزار کیلوگرم گوشت گرم هم در بین خانوار‌های آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به پرداخت بدهی نیازمندان به سوپرمارکت‌ها در مناطق کم برخوردار زنجان گفت: در مناطق کم برخوردار خانواده‌هایی که سوپر مارکت‌ها بدهی داشتند شناسایی شده و بدهی آنها پرداخت شد.

وی با تاکید براینکه در این مناطق افرادی که به نانوایی‌ها بدهی داشتند اقدام به پرداخت بدهی آنها شد افزود: 80 هزار قرص نان نیز در مناطق کم برخوردار زنجان به صورت صلواتی توزیع شد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با تاکید براینکه برنامه‌های رحلت امام راحل نیز به صورت مجازی در زنجان برگزار خواهد شد عنوان کرد: همه برنامه‌های فرهنگی که در گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شد لغو شده و همه این برنامه‌ها در مجازی به صورت منظم برگزار می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر