logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۶۲۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس فدراسیون کوهنوردی و سنگ‌نوردی:

کوهنوردی استان زنجان در کشور پیشتاز است

کوهنوردی-استان-زنجان-در-کشور-پیشتاز-است
رئیس فدراسیون کوهنوردی و سنگ‌نوردی با اشاره به پویایی ورزش کوهنوردی و صخره نوردی در زنجان گفت: در بدترین حالت 50 درصد تیم ملی زنجانی است.

به گزارش موج رسا; رضا زارعی امروز در مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و سخره نوردی استان زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های ویژه کشور در خصوص تیم‌های ورزشی سنگ‌نوردی است، اظهار کرد: در بدترین حالت 50 درصد از تیم ملی را ورزشکاران زنجانی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به رکود هیئت کوهنوردی و صخره نوردی استان زنجان، ابراز کرد: علی‌رغم رکود در هیئت کوهنوردی و سنگ‌نوردی ورزش کوهنوردی و سنگ‌نوردی در زنجان پویا است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صخره نوردی با بیان اینکه زنجان تنها استانی است که همیشه آمادگی و درخواست برگزاری مسابقات را دارد، تصریح کرد: سالن سنگ‌نوردی استان زنجان که در مرکز شهر قرار دارد ظرفیت خوبی را برای این امر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با انتخاب رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان روزهای اوج کوهنوردی استان زنجان دوباره بازگردد، عنوان کرد: کار های پایه‌ای خوبی در کوهنوردی استان زنجان انجام‌شده و هنوز کوهنوردی استان زنجان در کشور پیشتاز است.

زارعی با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور، ابراز کرد: هیچ مسابقه‌ای در جهان مهم‌تر از المپیک نبود و فقط جنگ جهانی توانسته بود این مسابقات را به تعطیلی بکشاند اما این بیماری المپیک را به تعطیلی کشاند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این مسابقات در سال آینده برگزار شود، تصریح کرد: وزارت ورزش هم به دلیل اینکه مشکلی برای ورزشکاران به وجود نیاید در زمان انتشار ویروس کرونا تمامی مسابقات را تعطیل کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و سخره نوردی با بیان اینکه امیدوار هستم که در اسرع وقت به شرایط عادی بازگردیم ادامه داد: مسابقات انتخابی تیم ملی، انتخابی المپیک، مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا و... باید برگزاری شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسابقات انتخابی المپیک لغو نشود خاطرنشان کرد: اگر مسابقات انتخابی المپیک لغو شود رده‌بندی به رده‌بندی سال قبل ژاپن برمی‌گردد و ورزشکاران کره بیشترین بهره را می‌برند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر