logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۶۲۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح کرد؛

وضعیت رها شده اجاره بهاء منازل در زنجان/ تب بالای گرانی ،صدای اجاره نشین‌ها را درآورد

وضعیت-رها-شده-اجاره-بهاء-منازل-در-زنجان-تب-بالای-گرانی-،صدای-اجاره-نشین‌ها-را-درآورد
رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان گفت: در حال حاضر افزایش قیمت اجاره بها در زنجان از سوی مالکان انجام شده است و نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

 ابوالفضل طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا نقل و انتقال و جابه‌جایی اجاره نشین‌ها در استان زنجان در حداقل ممکن قرار دارد.

وی افزود: به دلیل کاهش جابه‌جایی اجاره نشین‌ها و رکود در این حوزه، قیمت اجاره در زنجان افزایش نیافته است اما مالکان با قیمت گذاری جدید اقدام به اجاره دادن منازل خود می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در معمولی‌ترین مناطق شهر زنجان اجاره با 20 میلیون پول پیش بین 500 تا 700 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن زنجان ادامه داد: قیمت مسکن نیز در حال حاضر در وضعیت در رکود تورمی قرار داشته و قیمت و مسکن افزایش ندارد.

طاهری بیان داشت: سال گذشته با افزایش قیمت مسکن در کشور و به تبع آن در زنجان بودیم اما امسال هنوز تفاوتی احساس نشده است.

وی با اشاره به دلایل رکود مسکن در زنجان، گفت: کاهش قدرت خرید مردم، حضور فعالان مسکن در بازار سرمایه گذاری و بورس از دلایل رکود این بخش محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: باید منتظر شرایط جدید برای افزایش کرایه بود اما پیش‌بینی از مسکن رکود طولانی این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه روند اجاره اینگونه است که مالک خانه خود را به هر قیمتی که مدنظرش است اجاره می‌دهد و بنگاه داران در این زمینه نقشی ندارند،خاطرنشان کرد: اجاره بها در دست مالک است و هیچ‌گونه دستورالعمل و بخشنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

طاهری بیان داشت: پنج سال قبل دستورالعملی از سوی راه و شهرسازی برای اجاره بها ارائه شد اما هنوز ابتر باقی مانده و اجرایی نشده است.

وی گفت: اتحادیه نمی‌تواند در زمینه قیمت گذاری دخالت کند و اگر تخلفی صورت گیرد، امکان مقابله با آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دست اتحادیه در نظارت بسته است، افزود: اتحادیه نمی‌تواند به مالک بگوید اجاره بها را به چه قیمتی ارائه کند اگر چه افزایش قیمت اجاره بها از سوی اجاره نشین‌ها قابل قبول نبوده و صدای آنها را درآورده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر