logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۶۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توصیه های رهبر معظم انقلاب مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد

توصیه-های-رهبر-معظم-انقلاب-مورد-توجه-نمایندگان-مجلس-قرار-گیرد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بیانات رهبری گفت: فرهنگ و اقتصاد محور های توصیه رهبری به مجلس شورای اسلامی است.

آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آیات قرآن، اظهار کرد: قرآن می فرماید: اگر شکر گزار نعمت الهی باشید نعمت را برای شما افزون می کنم.

وی با بیان اینکه قدم اول بعد از ماه مبارک رمضان سپاس و ستایش به درگاه خداوند تبارک و تعالی است که به ما عمر دوباره داد و ما را به این میهمانی دعوت کرد، ابراز کرد: روز عید فطر را روز جوایز اعلام کرده اند و امیدواریم خداوند تبارک و تعالی توفیق گرفتن جایزه الهی را به تک تک ما داده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه همه ما در ماه مبارک رمضان دستاورد هایی را داشته ایم، تصریح کرد: بالاترین دستاوردی که قرآن مجید در فلسفه تشریع روز بیان می کند تقوا است.

وی با بیان اینکه پایه ی تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است، عنوان کرد: هر کسی که می خواهد متقی باشد و به تقوا عمل کند باید ترک محرمات و انجام واجبات را مورد توجه داشته باشد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: خیلی ها در ماه مبارک رمضان مراعات کردند و واجبات الهی را انجام دادند و از مشتهیات نفسانی مانند خوردن و آشامیدن و سایر التذاذات حلال دیگر در جهت رعایت چهارچوب عمل روزه داری، خود داری کردند و این ها باعث ایجاد صفای روح در انسان شد.

وی با اشاره به بیانات امام سجاد (ع)، افزود: امام سجاد (ع) ماه رمضان را ماه خالص سازی معرفی می کند.

ماه رمضان دستاورد هایی را برای ما داشته است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هم عقل به ما می گوید و هم توصیه اخلاقی بزرگان دینی ما این است که دستاورد هایی را که در ماه مبارک رمضان به دست آورده ایم به راحتی از دست ندهیم، ابراز کرد: عواملی باعث شد که ما دستاورد های بزرگی را در ماه رمضان داشته باشیم که اولین و مهم ترین این عوامل روزه است.

وی با اشاره به عوامل مبطلات روزه، تصریح کرد: عواملی مانند خوردن، آشامیدن، روابط جنسی حلال و.. باعث باطل شدن روزه می شود که انسان در ماه مبارک رمضان با روزه داری دریچه این ها را می بندد و و باعث کم شدن فساد ها و ظهور صفای قلب و به تعبیر امام سجاد خالص سازی در انسان می شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برخی از جوانانی که به دنبال خالص سازی هستند از علما سوال می کنند که چه کار کنیم که خلوص ما بیشتر شود، عنوان کرد: دستورالعمل هایی از طرف علمای اسلام برای خود سازی و خالص سازی بیان شده است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) افزود: بهترین، جامع ترین و کامل ترین فرمول خود سازی و اخلاص عبارت است از روزه.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به خطبه فدکیه ابراز کرد: حضرت زهرا در خطبه فدکیه می فرماید: خداوند روزه را برای ریشه دار کردن اخلاص در وجود انسان قرار داده است.

روزه ریا برنمی دارد

وی با بیان اینکه روزه تنها عملی است که ریا برنمی دارد، تصریح کرد: کسی که در تنهایی و خلوت خود روزه را رعایت می کند فقط و فقط برای خدا این کار را می کند و نه کس دیگر.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر می خواهیم اخلاص‌مان زیاد شود باید به روزه توجه داشته باشم، عنوان کرد: بهتر است بعد ماه مبارک رمضان روزه داری را ترک نکنیم و به روزه توجه کنیم و اگر حداکثر ها را نمی توانیم رعایت کنیم حداقل ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه حداقل روزه داری در توصیه های اخلاقی در اول، وسط و آخر ماه توصیه شده است، ادامه داد: جوانانی که به دنبال خود سازی هستند بدانند که روزه داری در دوشنبه و پنج شنبه توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان کرد: جمعی از انجمن های اسلامی دانشجویان خارج از کشور در زمان حضور امام خمینی (ره) در نجف از ایشان دستور العمل خود سازی خواستند و یکی از اعمالی که امام خمینی (ره) به آن توصیه کرد روزه داری در روز های دوشنبه و پنجشنبه بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که باعث بروز دستاورد هایی در ماه مبارک رمضان بود استغفار است، ابراز کرد: در ماه رمضان مکررا استغفار می کردیم و به دعا توجه داشتیم که باید سعی کنیم بعد از ماه رمضان استغفار را فراموش نکنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند من روزی 70 مرتبه استغفار می کنم، تصریح کرد: زمانی که پیامبر اسلام این چنین عمل می کند برای ماهم الگوی رفتاری است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دعا و انس با پروردگا یکی دیگر از علل دستاورد های این ماه بوده است، عنوان کرد: ما وقتی دعا می کنیم یعنی در حال صحبت کردن با خدا هستیم که خود خدا هم به دعا کردن دستور داده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از علل به دست آوردن دستاورهایی در ماه مبارک رمضان، نماز شب بوده است، ادامه داد: افرادی که می توانند نماز شب را، در همان زمانش بخوانند، و افرادی که نمی توانند در آن زمان نماز شب را بخوانند، نماز شب را قبل از خواب بخوانند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ظرف نزول قرآن مجید است و قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان دستاورد هایی را برای مردم داشته است، افزود: بعد از ماه رمضان با قرائت قرآن خداحافظی نکنیم و اگر در ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء قرآن می خواندیم بعد از ماه مبارک رمضان به خواندن روزانه حداقل 50 آیه قرآن توصیه شده است و افرادی هم که نمی توانند 50 آیه را بخوانند حداقل روزی یک صفحه قرآن بخوانند.

آیت آلله خاتمی با اشاره به کمک هایی که به نیازمندان توسط مردم در ماه رمضان می شد، ابراز کرد: این هم یکی از مسائل مهم در به دست آوردن دستاور های ماه رمضان بود که نیاز است بعد از ماه رمضان قطع نشود و ادامه پیدا کند.

خرداد ماه یکی از ماه های سرنوشت ساز در تقویم انقلاب است

وی با بیان اینکه خرداد ماه یکی از ماه های مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: از 15 خرداد قبل از انقلاب تا 3 خرداد و 14 خرداد بعد از انقلاب در خرداد ماه حوادث مهمی روی داده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به آزاد سازی خرمشهر در 3 خراد ماه، عنوان کرد: این نکته مهمی است و جوانان ما باید حتما از نقاط عطف تاریخ انقلاب ما در 8 سال دفاع مقدس اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به حضور رزمندگان زنجانی در آزاد سازی خرمشهر، افزود: رزمندگان زنجانی با ظرفیت 5 گردان در آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند و در این عملیات ها بیش از 150 شهید و 280 جانباز  از استان زنجان تقدیم انقلاب شد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: به اسارت گرفتن 19 هزار نفر و کشته شدن 16 هزار نفر از دشمن و آزاد سازی بیش از پنچ هزار و 400 کیلومتر از خاک کشور جای تامل دارد.

فرهنگ و اقتصاد محور های توصیه رهبری به مجلس شورای اسلامی

وی با اشاره به آغاز به فعالیت دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: رهبری نقشه راه مجلس شورای اسلامی را مشخص کردند و بر روی دو مسئله فرهنگ و اقتصاد تاکید بسیاری داشتند.

نماینده ولی فیه در استان زنجان با بیان اینکه جایگاه فرهنگ کاملا مشخص است، تصریح کرد: پایه آنچه ما را وادار به انقلاب کرد فرهنگ، اعتقاد و پایبندی به اصول بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم که توسط رهبری بیان شد اقتصاد بود، عنوان کرد: رهبری فرمودند: بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید پیش برویم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رهبری در بحث اقتصاد به شاخص هایی اشاره داشتند، افزود: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف مواردمهمی است که رهبری به آنها اشاره داشتند.

وی با اشاره به پایان زمان برنامه توسعه ششم، ابراز کرد: کم‌کم باید برنامه هفتم توسعه توجه شود که رهبری نظر نمایندگان را به این مسئله جلب کردند و 12 مورد توصیه های فردی به نمایندگان داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رهبری رعایت تقوا و عمل به دو وظیفه نمایندگان، تمامی نمایندگان مجلس را توصیه کردند، تصریح کرد: نماینده مجلس دو وظیفه کلی تدوین و تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه رهبری به نمایندگان گفتند که انصاف را در نظارت رعایت کنید و حب و بغض در نظراتتان نباشد و همکاری داشته باشید، عنوان کرد: بیش از 250 نفر از نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی تازه نفس و نیروهای جوان هستند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: امیدواریم توصیه های رهبری مورد توجه بیشتر نمایندگان مجلس قرار گیرد و با عمل، همدلی، یک دلی و عمل به دستورات رهبری گشایشی در وضع معیشت مردم و نشان دادن اقتدار اسلامی در برابر استکبارجهانی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: به رسم روز های جمعه خودم و همه مردم را به رعایت تقوا الهی سفارش می کنم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر