logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۶۲۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان بالاتر از نرم کشوری است

میانگین-اجرای-طرح-هادی-در-روستاهای-استان-بالاتر-از-نرم-کشوری-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان بالاتر از نرم کشوری است.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن استان در دیدار با رضا عسگری فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه، از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی در 400 روستا اجرا شده است، اظهار کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 3/56 % و در سطح کشور %46.2 است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد و می توان گفت؛ از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

خواجه ای به وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از 18 هزار و 734واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه، استان زنجان جزء مناطق حادثه خیز به شمار می آید، باید اقدامات اساسی در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی قبل از بروز بحران و حوادث صورت پذیرد و آمادگی لازم در این راستا وجود داشته باشد.

وی در ادامه خواستار گسترش تعاملات بین دو مجموعه برای حل مشکلات موجود به ویژه در مناطق کم برخوردار شد.

سپس فرماندار زنجان ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند این نهاد انقلابی در سطح روستاها، فعالیت های بنیاد مسکن استان را در خصوص حل مشکلات این روستا بسیار ارزشمند دانست و گفت: نقش بنیاد مسکن استان در توسعه و آبادانی روستاها و اجرای طرح¬ های توسعه ¬ای در راستای توانمندسازی روستاییان کاملا مشهود است.

عسگری ادامه داد: نگاه متعهدانه ، بسیجی و انقلابی که در مجموعه بنیاد مسکن شکل گرفته، موجب شده این نهاد همواره در زمینه محرومیت زدایی در سطح روستاها و بازسازی مناطق محروم نقش مهمی ایفا نماید و همواره حضور مستمر داشته باشد.

وی با بیان اینکه، باید برنامه ریزی مناسبی در خصوص روستاهایی که در معرض سیلاب واقع می باشند، صورت پذیرد، گفت: یکی از اقدامات مناسب بنیاد مسکن، بحث آماده سازی محل جابجایی روستای مرصع بوده است.

فرماندار شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: با همکاری فرمانداری و این نهاد انقلابی همه تلاش خود را مبنی بر حل مشکلات روستاها به ویژه در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی و جابجایی روستاهای در معرض آسیب خواهیم کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر