logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۶۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل غله استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی خرید 364 هزار تن گندم در استان زنجان/ آغاز خرید از نیمه دوم تیر ماه

پیش‌بینی-خرید-364-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان-آغاز-خرید-از-نیمه-دوم-تیر-ماه
مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی اولیه خرید گندم 364 هزار تن است گفت: خرید تضمینی گندم از نیمه دوم تیر ماه انجام می‌شود.

محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد خرید تضمینی گندم در استان زنجان اظهار کرد: معمولا خرید تضمینی گندم هر ساله در استان زنجان از نیمه دوم تیرماه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی اولیه جهادکشاورزی استان زنجان در خرید گندم 364 هزار تن است و پیش‌بینی نهایی در اواخر خرداد ماه با توجه به وضعیت مزارع و نهایی بارش‌ها انجام می‌شود که امیدوار هستیم بیش از پیش‌بینی اولیه باشد.

مدیرکل غله استان زنجان با تاکید براینکه در استان زنجان فضا برای ذخیره گندم بیش از 300 هزار تن وجود دارد عنوان کرد: به لحاظ فضا مشکلی برای ذخیره گندم در سطح استان زنجان نداریم.

وی با بیان اینکه از الان مراکز خرید گندم آماده سازی شدند تاکید کرد: همه فرآینده‌‌های برای خرید و ذخیره انجام شده است.

ایزدی با بیان اینکه امسال خرید با استاندارد سازی الک‌ها انجام می‌شود افزود: استاندارد سازی الک‌های می‌تواند باعث افت مفید خرید گندم‌ها به ویژه گندم‌های دیمی شود.

وی با تاکید براینکه درخواست دادیم امسال خرید گندم دیمی زنجان با استاندارد سال گذشته باشد تا برای سال آینده موضوع استاندارد جدید برای کشاورزان اطلاع رسانی شود گفت: این موضوع پیشنهاد شده ولی هنوز به تایید نهایی مرکز نرسیده و اگر این پیشنهاد پذیرفته نشود با خرید‌ها با استاندارد جدید انجام خواهد شد.

مدیرکل غله استان زنجان در مورد سوالی مبنی برای تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران در استان زنجان ابراز کرد: پرداخت‌ها به صورت کشوری است و این موضوع دست استان نیست ولی هر ساله پیگیری‌ها به صورت جدی انجام می‌شود تا پرداخت در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته 30 تا 50 درصد وجه گندم خریداری شده طی چند روز پس از تحویل گندم پرداخت می‌شد بیان کرد: این باعث می‌شد کشاورزان بخشی از هزینه‌ها مانند کمباین، تراکتور و غیره را بتوانند پرداخت کنند و تاخیر پرداخت مابقی هزینه‌ها برای کشاورزان مشکلثی ایجاد نمی‌کرد.

ایزدی گفت: امسال هم نامه‌ای با امضای استاندار زنجان به آقای نوبخت تنظیم شده تا در صورت امکان نبودن پرداخت همه مطالبات روند سال گذشته در پرداخت 50 درصد از مطالبات اعمال شود.

مدیرکل غله استان زنجان با تاکید براینکه این اتفاق نباید بیفتد و به همه استانها باید یک نگاه داشته باشند گفت: متاسفانه پرداخت مطالبات استانهای جنوبی به صورت آنلاین پرداخت می‌شود و وقتی که بودجه به انتها می‌رسد و یا مشکلی ایجاد می‌شود پرداخت استانهای سردسیر به مشکل می‌خورد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر