logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۶۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

لزومی به مراجعه دارندگان کد بورسی به شعب بانک‌ها نیست

لزومی-به-مراجعه-دارندگان-کد-بورسی-به-شعب-بانک‌ها-نیست
سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت گفت: آن دسته از مشمولان این سهام که دارای کد بورسی هستند، خودشان می‌توانند از ۱۰ خرداد به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست.

به گزارش موج رسا; 

حسین فهیمی گفت: ثبت‌نام برای متقاضیان فروش سهام عدالت از ۶ خرداد ۹۹ در شعبه بانک‌هایی که شماره شبا حساب مشمولان سهام عدالت در آنها ثبت شده است، آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که طبق اطلاعیه‌هایی که از قبل اعلام شد، مشمولان دریافت سهام عدالت تا پایان روز ۸ خرداد فرصت برای ثبت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم سهام خود دارند، گفت: هر چند عنوان شده که از ۶ خرداد متقاضیان فروش سهام می‌توانند به شعب بانکی مراجعه کنند، اما عملیات فروش از ۱۰ خرداد آغاز خواهد شد.

فهیمی در ادامه توضیح داد: به عبارت دقیق‌تر دارندگان سهام عدالت که تصمیم به فروش سهام خود دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌ها و تکمیل فرم‌های مربوطه، ۳۰ درصد از سهام عدالت موجود در سبد (پرتفوی) خود را به فروش رسانند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که افراد دارای کد بورسی نیز نیاز به مراجعه به شعب بانکی دارند؟ گفت: خیر، نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست. افرادی که کد بورسی دارند، از ۱۰ خرداد می‌توانند سبد سهام عدالت خود را که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی است، مشاهده کنند و میزان دارایی خود در هر سهم و هر نماد را به جزئیات داشته باشند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در ادامه با اظهار این مطلب که جلسه شورای عالی بورس تصمیم به فروش تنها ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت هر مشمول را گرفته است، گفت: این تصمیم از یکسو برای جلوگیری از فشار فروش زیاد به بازار سرمایه در نظر گرفته و از سوی دیگر برای آن دسته از مشمولانی که نیاز مالی شدید دارند، اخذ شده است؛ تا به این ترتیب امکانی فراهم شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، دارایی مالی از فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت را دریافت کنند.

فهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: فروش بیشتر از ۳۰ درصد، منوط به جلسات بعدی و نظرات اعضای شورای عالی بورس دارد.

تکلیف افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند چیست؟

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان فروش ۳۰ درصدی سهام شامل افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می‌شود؟ گفت: خیر، این موضوع برای این دسته از مشمولان نیست. این گروه از افراد که مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و در واقع مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سپرده اند، می‌توانند کل سهام خود را به یکباره به این شرکت‌های سرمایه‌گذاری فروخته و واگذار کنند.

فهیمی در ادامه تاکید کرد: البته فروش سهام به این روش (واگذاری به شرکت‌های سرمایه گذاری برای افرادی که روش مدیریت سرمایه گذاری غیرمستقیم انتخاب کرده اند)، پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار سرمایه (بورس یا فرابورس) خواهد بود.

به گفته فهیمی، نگهداری کل سهام، فروش کل سهام یا نگهداری بخشی از سهام و فروش بخشی دیگر برای افرادی که روش دوم یعنی مدیریت غیرمستقیم را برگزیده اند، منوط به پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار سهام است. به این ترتیب این گروه از افراد دیگر نیازی نیست از ۶ خرداد به شعب بانک‌ها مراجعه و فرم‌های فروش را تکمیل کنند.

محدودیت زمانی برای فروش وجود ندارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد، گفت: فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت زمان محدودی ندارد. افراد می‌توانند هر زمان که تمایل داشتند این ۳۰ درصد را فروخته یا اصلاً اقدام به فروش نکرده و در سبد خود نگهداری کنند.

فهیمی خاطرنشان کرد: سهام عدالت ارزشمند است و برای فروش نیست، در واقع بهتر است آن را نگه داریم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر