logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۶۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان:

خطر حمله سوسک‌های سیاه به استان زنجان وجود ندارد

خطر-حمله-سوسک‌های-سیاه-به-استان-زنجان-وجود-ندارد
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان در حمله آفت سوسک‌های سیاه به برخی از استان‌های همسایه زنجان گفت: خطر حمله این سوسک‌های به استان زنجان وجود ندارد.

نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با در مورد سوسک‌های سیاه اظهار کرد: تا به امروز بالا بودن جمعیت این سوسک‌ها در استان زنجان مشاهده نشده و احتمال حمله آنها به استان زنجان وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه به آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم تصریح کرد: این آفت در شهرستان طارم بیشتر وجود دارد که در حال حاضر نیز مبارزه با آن انجام می‌شود و تقریبا به مرحله مهار این آفت رسیدیم.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز در شهرستان طارم 15 هزار هکتار از مراتع سمپاشی شده است بیان کرد: به احتمال زیاد یک هزار هکتار از مراتع نیز نیاز به سپماشی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه کانون‌های شناسایی شده در مراتع هستند و اگر پیشگیری انجام نشود قطعا وارد باغات و مزارع کشاورزان خواهد شد افزود: به همین دلیل اقدامات مبارزه با این ملخ در طارم همچنان ادامه دارد.

بختکی با بیان اینکه از پنج فروردین ماه کار سمپاشی مراتع طارم آغاز شده است عنوان کرد: تا به امروز روزانه به طور متوسط 3 تا 5 هزار هکتار از مراتع طارم سمپاشی می‌شود.

وی با تاکید براینکه همه کانون‌ها شناسایی شده است افزود: طغیان ملخ مراکشی بیشتر در شهرستان طارم وجود دارد و در سایر شهرستان‌ها خیلی کمتر است و در واقع به حدی نیست که نیاز به مبارزه باشد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: در شهرستان طارم با اقداماتی که در مبارزه با آفت ملخ شده هیچ خسارتی به باغات و یا مزارع طارم وارد نشده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر