logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۶۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

سوداگران تلاش می‌کنند مردم در بورس سرمایه‌گذاری نکنند/ ناتوانی دولت در هدایت مردم به سمت بازار سرمایه

سوداگران-تلاش-می‌کنند-مردم-در-بورس-سرمایه‌گذاری-نکنند-ناتوانی-دولت-در-هدایت-مردم-به-سمت-بازار-سرمایه
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سوداگری و دلالی موجب هدایت نقدینگی به سمت بورس شده است و این افراد تلاش می‌کنند با جریان سازی هراس در دل سهامداران ایجاد کرده و بورس را دچار مشکل کنند.

 حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و تورم در کشور از مسائل مختلفی ناشی می‌شود که نداشتن برنامه مناسب از سوی بانک مرکزی یکی از دلایل ایجاد این نوع مشکلات در اقتصاد ایران است.

وی افزود: انحراف تسهیلات بانکی و عدم به کارگیری این تسهیلات در جهت جهش و رونق تولید و استفاده از تسهیلات در جاهایی به غیر از اقتصاد از دیگر مشکلاتی است که موجب ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه تسهیلات ارائه شده از بانک‌ها در بخش تولید وارد نشده و در بازارهای دیگری سرمایه‌گذاری می‌شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کمبود ارز برای واردات کالاهای اساسی و تاثیرگذاری تحریم‌ها در اقتصاد و وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت از دیرگر دلایلی است که اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کرده است.

محمودی اصل بیان داشت: مناسب نبودن هزینه‌ها و درآمد دولت و بزرگی آن موجب ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی شده و نظام مدیریتی نامناسب به مشکلات اقتصادی دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه نظام مدیریتی کشور پویا و توانمند نبوده و از همه منابع انسانی استفاده نمی‌شود، ادامه داد: عدم توجه به ساختارسازی مناسب موجب شده تا خروجی مطلوبی به دست نیاید.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بازار کشور در حال حاضر بیشتر به سمت دلالی و سوداگری سوق داشته و منابع به سمت تولید هدایت نمی‌شود که این امر نیز به التهابات موجود در بازار اضافه می‌کند.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر نیز همین سوداگری و دلالی موجب هدایت نقدینگی به سمت بورس شده است و این افراد تلاش می‌کنند با جریان سازی هراس در دل سهامداران ایجاد کرده و بورس را دچار مشکل کنند.

محمودی اصل افزود: این افراد منافع خود را در سایر بازارها می‌یابند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا مردم در بورس سرمایه‌گذاری نکنند چرا که منفعت این عده قلیل در پس زدن بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی در بستر سازی مناسب انجام نشد، افزود: به همین دلیل دولت در هدایت سرمایه‌ها به بورس نیز نتوانست تاثیرگذار باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر