logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۶۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

کافئین ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

کافئین-ایمنی-بدن-را-افزایش-می‌دهد
کافئین به طور طبیعی در میوه ها و بیش از ۶۰ گیاهان در سراسر جهان یافت می شود.

به گزارش موج رسا; این روزها همه در پی راهی هستند تا مقاومت بدن خود را در برابر آسیب های احتمالی افزایش بدهند ،این در حالیست که یکی از منابع اصلی و در دسترس برای این کار کافئین است.کافئین دارای آنتی اکسیدان است و با عوامل مخرب بدن مثل رادیکال های آزاد مبارزه می کند و در نهایت ایمنی بدن را در برابر آسیب های پیش رو افزایش می دهد.

 
دکتر حمید متقی،کارشناس تغذیه در خصوص کافئین می گوید:«یکی از بهترین،موثرترین و در عین حال سلامت ترین روش های ایجاد نشاط در ساعات شبانه روز،مصرف کافئین است.»
 
وی می گوید «ماده ی کافئین اقدام به تحریک سیستم های عصب مرکزی قلب می کند که منجر به تحریک گردش خون در بدن می شود و عضلات را نیز تحریک می کند،به همین دلیل توصیه می شود که ورزشکاران و افرادی که تحرک بالایی دارند از مواد غذایی کافئین دار استفاده کنند اما باید توجه داشته باشیم که تربیت بدن و عادت آن به مصرف کافئین به صورت منظم اثر مطلوبی روی بدن ندارد و سبب تاثیرات مثبت نمی شود.»
 
دکتر متقی در خصوص چگونگی مصرف  و میزان کافئین گفت:«متوسط مصرف کافئین بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلی گرم در روز است که به همان میزان نیز تاثیراتی مثل رفع کسالت،خستگی،بی حالی و ایجاد نشاط و افزایش فشار خون را دارد و برای ایجاد این اثرات به صورت فوری در بدن می توان از مواد غذایی در دسترس دارای کافئین استاندارد استفاده کرد.»
 
کافئین به طور طبیعی در میوه ها و بیش از ۶۰ گیاهان در سراسر جهان یافت می شود. تلخی آن به عنوان یک عامل بازدارنده به عنوان یک آفات عمل می کند. رایج ترین منابع کافئین در رژیم غذایی ما قهوه، برگ چای، دانه های کاکائو، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و آدامس ها دارای کافئین هستند.
 
متوسط مصرف کافئین روزانه در میان آمریکایی ها در حدود ۲۸۰ میلی گرم در روز است، در حالی که برخی از مردم بیش از ۶۰۰ میلی گرم در روز مصرف می کند. سه منبع اصلی کافئین در بزرگسالان قهوه، نوشابه و چای است.
 
دانشمندان معتقدند که کافئین حاوی منیزیم و پتاسیم است که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون، استفاده صحیح بدن از انسولین و کاهش ولع مصرف شیرینی و تنقلات تاثیر مثبتی دارند.یکی دیگر از خواص کافئین کمک به سوزاندن چربی در بدن است؛ در واقع کافئین به سلول های چربی بدن کمک می کند تا چربی های بدن را در جهت مصرف فعالیت های ذهنی و آموزشی بسوزانند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر