logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۶۱۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد؛

تمجید شهید احمد کاظمی از نقش نیروهای زنجان در عملیات بیت‌المقدس

تمجید-شهید-احمد-کاظمی-از-نقش-نیروهای-زنجان-در-عملیات-بیت‌المقدس-
فرمانده یکی از گردانها در عملیات بیت‌المقدس گفت: شهید احمد کاظمی به خوبی به نقش نیروهای زنجان آگاهی داشته و فرمود خرمشهر را خدا با کمک و به دست نیروهای زنجانی آزاد کرد.

 سردار محمود عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نیروهای زنجان در عملیات بیت‌المقدس در قالب گردان در 4 مرحله به عنوان خط شکن شرکت کردند تا در مرحله چهارم خرمشهر آزاد شد.

وی افزود: نیروهای زنجان در آخرین مرحله از جاده خرمشهر به اهواز وارد مرکز شهر شده و مستقیم به سمت گمرک خرمشهر که دژ دفاعی محکم عراقی‌ها بود، وارد شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: پس از نبرد سنگین در دژ عراقی‌ها، گمرک سقوط و خرمشهر با دلاور مردی‌های نیروهای زنجانی و سایر رزمندگان اسلام آزاد شد.

فرمانده گردان در عملیات بیت‌المقدس با بیان اینکه اکثر فرماندهان امروز سپاه و ارتش در این عملیات فرمانده گروهان و دسته و جانشین گردان بودند، افزود: در این عملیات شهدای گرانقدری از جمله اکبر منصوری و مصطفی گیلک به شهادت رسیدند.

سردار عباسی با اشاره به اینکه هنگامی که وارد گمرک شدیم، دیدیم که نیروهای عراقی در یک دژ نفوذناپذیر مقاومت می‌کنند، افزود: نیروهای زنجان از دو جناح وارد دژ شده و خودم نیز تیربار را گرفته و از وسط دو نیرو پیشروی کردم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که تیرباران می‌کردم متوجه شدم که یک نفر نوار تیربار مرا گرفت، برگشتم و دیدم که  شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر 8 نجف به من کمک می‌کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: گردان‌های زنجان زیر نظر این لشکر بود و شهید احمد کاظمی به خوبی به نقش نیروهای زنجان آگاهی داشته و فرمود خرمشهر را خدا با کمک و به دست نیروهای زنجانی آزاد کرد.

سردار عباسی با بیان اینکه شهید کاظمی در سخنرانی خود در حسینیه نیروی زمینی نیز این جمله را تکرار کرد، افزود: رزمندگان زنجان در این عملیات با خط شکنی خوش درخشیدند.

وی با تعریف خاطره دیگری از عملیات بیت‌المقدس، گفت: زمانی که با شهید حمید باکری وارد ورودی خرمشهر شده و نحوه ورود نیروها را به خرمشهر بررسی می‌کردیم، مشاهده کردیم که یک جیپ به طرف می‌آید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با نزدیک شدن جیپ متوجه عراقی بودن آن شدیم، افرادی که سوار جیپ بودند اسیر شده و فرمانده آنان همه مقرهای عراقی را به ما نشان داد و توانستیم با کمترین تلفات، پیشروی خوبی انجام دهیم.

سردار عباسی با اشاره به خاطره خود از اولین صحنه ورود به خرمشهر، گفت: هلیکوپتر عراقی که هنوز از سقوط خرمشهر خبر نداشت برای کمک به نیروهای عراقی و خارج کردن فرماندهان عراقی سعی داشت وارد خرمشهر شود که  بسیجیان با تیراندازی موجب سقوط این هلیکوپتر شدند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر