logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۶۱۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

خون پاک شهیدان مقاومت موجب شکست کامل رژیم جعلی اسرائیل می‌شود

خون-پاک-شهیدان-مقاومت-موجب-شکست-کامل-رژیم-جعلی-اسرائیل-می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به روز قدس، گفت: دیر یا زود خون پاک شهیدان محور مقاومت مخصوصا سیدالشهدای محور مقاومت شهید سلیمانی باعث شکست کامل رژیم جعلی اسرائیل می شود.

آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به روز قدس، اظهار کرد: مسئله روز قدس و مسئله قدس شریف به دلایل متعددی برای جمهوری اسلامی و جهان بشریت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از اهمیت های مسئله قدس این است که مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان است، ابراز کرد: مسجد الاقصی جایگاه معراج پیامبر اسلام (ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بیانات پیامبر اسلام (ص)، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: یکی از نشانه های مسلمانی این است که مسلمان نسبت به امور مسلمانان اهمیت بدهد و اگر شخصی دلسوز و متوجه امور مسلمانان نباشد نمی تواند نام خود را مسلمان بگذارد.

وی با بیان اینکه از نظر تاریخی سال های متمادی مردم فلسطین در آن منطقه زندگی کرده اند، تصریح کرد: استعمار پیر انگلیس برای اینکه یک غده سرطانی در قلب خاورمیانه و در غرب آسیا بکارد در بیانیه بالفور یک وطن مستقل برای صهیونیست ها اعلام کرد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: ظاهر قضیه در اول کار کمی آرام بود ولی به تدریج به خشونت تبدیل شد و قتل و غارت و کشت و کشتار و ویرانی خانه های مردم به گونه ای که دیگر جمع زیادی از مردم در آنجا احساس امنیت نکردند و و از آنجا مهاجرت کردند شکل گرفت.

وی با بیان اینکه چون استعمار پیشاپیش این ها بود خیلی ها در دنیا اسرائیل را به رسمیت شناختند و این کشت و کشتار ها و شهرک سازی بر روی خانه های ویران شده مردم فلسطین ادامه پیدا کرد، عنوان کرد: نهایتا اسرائیل مسئله از بحر تا نهر را مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تفکر صهیونیستی یک تفکر نژاد پرستانه است، افزود: صهیونیست ها خود را نژاد برتر می دانند و و بقیه دنیا را نژاد پست و دوم می دانند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بنا به دلایل استراتژیک، اقتصادی و سیاسی با تمام قدرت پشت سر اسرائیل ایستاد به گونه ای که چندین میلیون مسلمان و فلسطینی بیش از 72 سال است که از خانه و زندگی خودشان رانده شده و در اردوگاه های گوشه و کنار دنیا به بدترین و مشکل ترین صورت ممکن در حال زندگی هستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات گوهر بار امیرمومنان، ابراز کرد: حضرت علی (ع) می فرماید: دشمن ظالم و یار و حامی مظلومان عالم باشید.

وی با بیان اینکه اولین کسی که در جهان اسلام مسئله فلسطین را مطرح کرد امام خمینی (ره) بود که بعد از پیروزی انقلاب شکوهند اسلامی این امر یک مقداری سرعت بیشتری پیدا کرد، تصریح کرد: به یاد دارم که وزیر خارجه اسرائیل در آن زمان می گفت انقلاب اسلامی ایران زلزله ای برای اسرائیل بود و واقعا هم همین طور بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه این زلزله پس لرزه هایی را هم به همراه داشت، عنوان کرد: یک کاری فوق العاده ای که حضرت امام خمینی (ره) انجام دادند این بود که فرمودند مسئله فلسطین مسئله اسلام است و یک مسئله اساسی است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که دولت ها و کشور ها باید به آن توجه کنند مسئله انسانی است، افزود: انسان های آزاده باید مقابل این اقدام واکنش نشان بدهند و حرکت حکیمانه ای که امام خمینی (ره) انجام دادند این بود که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس یک موجی را در دنیا ایجاد کرد که این فقط در کشور های اسلامی نبود، ابراز کرد: با این نوع نگاه و تفکر امام (ره) جبهه مقاومت در فلسطین اشغالی و نوار غذه، لبنان، کرانه باختری، سوریه، عراق و یمن تشکیل شد و اکنون این مسئله جهانی شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بی عقل فعلی آمریکا اخیرا بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل اعلام کرد یک هجمه بزرگی در دنیا علیه این کار شکل گرفت، تصریح کرد: در پی این هجمه کشور های اطراف اسرائل شروع به تهدید شدن، تطمیع شدن و سازش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به معامله قرن، عنوان کرد: امام المسلمین در رابطه با معامله قرن فرمودند که این یک توطئه است و با این کار می خواهند صورت مسئله اشغال را پاک کنند که این هم محقق نخواهد شد.

وی بیان کرد: این موجی که امام خمینی (ره) در جهان ایجاد کرده است تا زمانی که ماه رمضان و مسلمانان وجود دارد روز قدس به عنوان روز حمایت از فلسطین و مظلومان وجود دارد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رهبری یک پیشنهاد حکیمانه دارد که با قوانین و قواعد بین الملی سازگار است افزود: ایشان فرمودند که هر فلسطینی با یک رای سرنوشت این جا را تعیین و این غده سرطانی را از این نقطه محو می کند.

وی بیان کرد: دیر یا زود خون پاک شهیدان محور مقاومت مخصوصا سید الشهدای محور مقاومت شهید سلیمان باعث شکست کامل رژیم جعلی اسرائیل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امسال شرایط راهپیمایی در روز قدس فراهم نبود، خاطر نشان کرد: امیدواریم به لطف پروردگار و همت مردم و آزادگان جهان این میراث حضرت امام و دغدغه مقام معظم رهبری خیلی زود محقق شود که مسلمان در قبله اول مسلمین نماز بخوانند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر