logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۱۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

وجود بیش از 18 هزار واحد مسکونی روستایی بر روی گسل در استان زنجان

وجود-بیش-از-18-هزار-واحد-مسکونی-روستایی-بر-روی-گسل-در-استان-زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از وجود بیش از 18 هزار واحد مسکونی روستایی بر روی گسل خبر داد.

به گزارش موج رسا; طی هماهنگی های به عمل آمده، خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن استان به همراه معاونین، با  کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا این دیدار خواجه ای با بیان اینکه، با توجه به آنالیزهای انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، اظهار کرد: بیش از 18 هزار و 734 واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

خواجه ای تاکید کرد: با توجه به اینکه، استان زنجان جزء مناطق حادثه خیز کشور به شمار می آید و همواره حوادث طبیعی متعددی را تجربه کرده ، از این رو برنامه ریزی برای کاهش اثرات مخرب این حوادث باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، انجام اقدامات ضروري قبل از وقوع زلزله، ميزان آسيب ها را تا حد زيادي كاهش مي دهد، ادامه داد: امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بهره گیری از چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور در عرصه سازندگی و اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها به عنوان یک واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای فعالیت های اجرایی و بازسازی مناطق آسیب دیده خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

وی با اشاره عدم وجود ماشین آلات مناسب گفت: امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت بحران و استانداری زنجان بتوانیم اعتبارات ویژه ای برای تجهیز ماشین آلات بنیاد مسکن استان جذب کنیم.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان اقدامات این نهاد در راستای عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را بسیار مناسب دانست و گفت: سازمان مدیریت بحران آمادگی لازم را برای پیگیری و تخصیص اعتبارات برای تجهیز ناوگان بنیاد مسکن برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها و ایمن سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر