logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۶۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

هویت تاریخی ملت فلسطین با چهار امضای جعلی سلب نمی‌شود/ روز قدس برای عدالتخواهان تمام شدنی نیست

هویت-تاریخی-ملت-فلسطین-با-چهار-امضای-جعلی-سلب-نمی‌شود-روز-قدس-برای-عدالتخواهان-تمام-شدنی-نیست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هویت تاریخی یک ملت چیزی نیست که بتوان با چهارتا امضای جعلی با توافق با رژیم غاصب اسرائیل از آن ملت سلب کرد.

حسین عبادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نامگذاری روز قدس از ابتدا زمانی انجام شد که همه مسلمانان و عدالتخواهان جهان نسبت به این فاجعه که یک جریانی سرزمین ملتی را گرفته و به فرآیند جهانی سازی غیر طبیعی اقدام کرده و هویت‌های جعلی بسازد، اتفاق افتاد.

وی افزود: با نامگذاری روز قدس اتحادی بین مردم آزادی خواه و عدالت طلب جهان فارغ از دین و مذهب و رنگ اتفاق افتاد و گاهی حتی خود یهودی‌ها نیز نسبت به این موضوع معترض بودند و در سال‌های گذشته حتی راهپیمایی روز قدس را برگزار کرده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اتحاد بین مسلمانان جهان و آزادی خواهان و عدالت طلبان مبنی بر هدف مشترک بوده و امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت مراعات بهداشتی باید روش‌های جدید پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

عبادتی با بیان اینکه این یوم‌الله نباید نظیر یک بزرگداشت برگزار شود، ادامه داد: روز قدس قله یک هویتی است که در طول سال تجلی دارد و در همه روزها به این هویت سازی جعلی اعتراض داریم.

وی برضرورت استفاده از ظرفیت‌های دیگر برای برگزاری پررنگ روز قدس تاکید کرد و گفت: باید دنیا بداند که روز قدس برای ما تمام شده نبوده و صرفا یک شعار نبوده است که اگر یک سال برگزار نشود، از یادها فراموش می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریانی که به دنبال ساخت هویت جعلی است و تصورش این است در پشت میز مذاکره با معامله ننگینی مثل معامله قرن می‌تواند هویت یک ملت را از آن سلب کند، به بیراهه می رود چرا که هیچ‌‌گاه نمی‌توان هویت یک ملت را از آن گرفت.

عبادتی افزود: هویت تاریخی یک ملت چیزی نیست که بتوان با چهارتا امضای جعلی با توافق با رژیم غاصب اسرائیل از آن ملت سلب کرد.

وی با بیان اینکه تکرار گرامیداشت روز قدس نشان می‌دهد که این رژیم جعلی باید از صفحه نقشه جهان حذف شود،افزود: چرا که این رژیم جعلی بوده و هویتی ندارد که با چهار تا امضا به رسمیت شناخته شود و همین حالا باید گفت معامله قرن شکست خورده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر