logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۶۱۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

موانع سرمایه‌گذاران جدید برای استقرار در شهرک‌های صنعتی استان زنجان

موانع-سرمایه‌گذاران-جدید-برای-استقرار-در-شهرک‌های-صنعتی-استان-زنجان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران جدید صنایع تبدیلی نمی‌توانند در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند گفت: این مشکل در برخی از شهرستانها از جمله طارم و خدابنده وجود دارد.

بهاره دادلویی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکل استقرار صنایع تبدیلی در شهرک‌های صنعتی اکثر شهرستانهای استان زنجان اظهار کرد: در برخی از شهرستان صنایع تبدیلی وجود دارند اما جایی برای استقرار صنایع تبدیلی ندارند و یا برخی از شهرستانها اصلا شهرک صنعتی ندارند.

وی با تاکید براینکه به دلیل این مشکلات ما مجبور هستیم مجوز فعالیت این واحدها را در خارج از شهرک‌های صنعتی صادر کنیم افزود: در این صورت واحدها با مشکلات زیادی اعم از مسکلات زیست محیطی، تغییر کاربری و غیره مواجه می‌شوند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی برای استقرار واحدهای فرآوری نیز دیگر مشکلاتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم افزود: این مشکلات در شهرستان طارم وجود دارد و سرمایه‌گذاری هم که برای سرمایه‌گذاری به شهرک صنعتی طارم معرفی می‌شود به دلیل نبود زیرساخت و زمین امکان پذیرش ندارد.

وی با تاکید براینکه سرمایه گذاران صنایع تبدیلی در شهرستان خدابنده نیز با مشکل استقرار در شهرک صنعتی مواجه هستند عنوان کرد: این مشکلات برای سرمایه‌گذاران مشکل ساز شده و روند سرمایه‌گذاری را مختل کرده است.

دادلویی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران زیادی در این شهرستانها داریم اما به دلیل مشکلات استقرار در شهرکهای صنعتی مجبور هستیم مجوز استقرار آنها را در خارج از شهرک صنعتی صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان زنجان فرآوری می‌شود عنوان کرد: اولویت اصلی ما جذب سرمایه‌گذاران در ذخیره سازی محصولات فرآوری شده و ایجاد سردخانه‌هایی که بتوان محصولات را مدت زیادی ذخیره سازی کرد، است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: جذب سرمایه‌گذار بسته بندی محصولات، سبزیجات و صیفی‌جات از دیگر اولویت‌های ما در استان زنجان است که از سرمایه‌گذاران این بخش استقبال شده و از آنها جهت سرمایه‌گذاری در سطح استان زنجان حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان نیز ظرفیت خوبی برای استقرار صنایع تبدیلی ماهی دارند افزود: از سرمایه‌گذاران برای استقرار در استان و فرآوری محصولات ماهی نیز حمایت می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این ظرفیت موجود ماهنشان بهره‌برداری خوبی داشته باشند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر